Het is logisch dat mensen meer vertrouwen hebben in hun peers en in hun idolen dan in merken en knappe logo’s. Als we de interacties van influencers bestuderen dan krijgen we een duidelijk beeld van de invloed die Instagrammers en andere social media personaliteiten vandaag al hebben op hun volgers.
Welkom in de wondere wereld van influencer marketing, de allernieuwste hype in marketing-land. Influencer marketing transformeert de manier waarop merken interageren met hun publiek.
Linkfluence geeft het volgende aan: “De voorbije twee jaar toonden een exponentiële groei van influencer marketing als deel van het moderne marketingbeleid. Deze nieuwe vorm van social media marketing komt meer en meer op de voorgrond. De parameters over hoe een succesvol influencer marketing plan te plannen, implementeren en op te volgen zijn nog organisch.
Bedrijven begrijpen al wel het belang van deze nieuwe trend, en investeren al een groot deel van hun marketingresources in het financieren van deze influencers die vervolgens hun producten of services zullen promoten.
Statista: “Statistieken bewijzen de omvang van de wereldwijde Instagram influencer markt van 2017 tot 2019. In 2017 werd de waarde van deze markt geschat op 1,07 miljard U.S. dollar. Tegen 2019 zou deze waarde meer dan ...