In deel 1 van dit artikel gaven we je 6 manieren om keywords optimaal te gebruiken. In deel 2 krijg je nu 4 tips om linken naar je website te krijgen en je content dynamisch te houden.
Regelmatig nieuwe content is een must have. Die moet uniek zijn en scherp geschreven. Dat stellen je bezoekers én Google erg op prijs. Sterke content zorgt er ook voor dat meer mensen naar je site zullen linken, en ook daar weten zoekmachines van te smullen. Hoe pak je dat aan?
1. Start to blog
Zorg voor blogposts op of over je eventsite. Zo publiceer je in een wip nieuwe, unieke content met de juiste keywords. Praat in je blogs over je evenement, maar ook over je expertise: geef tips, praktijkcases, nieuwe toepassingen die jij uittest. Converseer ook over onderwerpen die nauw samenhangen met je evenment. Een smakelijk verhaal over de laatste nieuwe kooktechniek van je cateraar bijvoorbeeld. Zoek ook naar relevante blogsites in de sector. Laat de schrijvers bloggen over jouw evenement, met link naar je eventsite natuurlijk. Denk aan je keywords en unieke content. Blogposts op andere sites zijn goed voor je page ranking. Bovendien zijn het sterke kanalen om nieuwe bezoekers de weg te wijzen naar jouw eventsite.
2. Publiceer testimonials
Zoek relevante websites en vraag of je een testimonial over jouw event mag publiceren. Een link naar je website mag uiteraard niet ontbreken. Win-Win. Relevante content voor de gast-website en een hogere ranking voor jou.
3. Publiceer event reviews
Vraag deelnemers of bezoekers inhoudelijke event reviews te schrijven. Publiceer ze en zorg dat er regelmatig nieuwe reviews verschijnen.
4. Speel met Social Media
Aan de slag met Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest. Post regelmatig updates, extra info, foto's, filmpjes die met je evenement te maken hebben. Weet dat Google ook het aantal likes, shares, retweets +1's en pins telt, om je plaats in de ranking mee te bepalen.