Events & technologie: Google Glass

Events & technologie: Google Glass

Google Glass is momenteel consumentengadget nummer één aan het worden. Betekent dit dat binnenkort al je congresdeelnemers met de beroemde bril op hun neus zitten? Een uitdaging voor de eventsector of blijft het gewoon een gadget? 

 

Google Glass heeft heel wat potentieel voor de eventsector maar de praktische toepassing van de fancy bril vereist toch nog wat denkwerk. 

 

Tijdens een Startup Grind evenement in Londen projecteerde de moderator een livestream van zijn zicht via Google Glass op de drie panelleden op het grote scherm. Dat gaf een spectaculair effect. Zo zijn er zeker nog tal van interessante toepassingen voor evenementen. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van bijkomende informatie bij beursstanden via Augmented Reality of het herkennen van personen op een netwerk event.

 

Toch is het niet zeker dat deelnemers zo gemakkelijk de switch naar Google Glass zullen maken. Misschien verkiezen ze wel het gemak van hun smartphone of tablet. En vooraleer Google Glass helemaal kan doorbreken, moeten er eerst nog wat privacy en copyright issues doorgesproken worden. Maar als nieuwsgierige en progressieve eventplanner, houd je best ook deze technologie in het oog. 

 

Met de reeks 'Events & technologie' informeren we je over de nieuwste technologieën die een grondige impact zouden kunnen hebben op de manier waarop we in de toekomst events organiseren. Je verneemt kort hoe ze werken en welke voordelen ze hebben. Aan jou om in het oog te houden of ze iets kunnen betekenen voor jouw evenement of je doelgroep.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties