Events & technologie: Augmented Reality

Events & technologie: Augmented Reality

Augmented Reality (AR) is hot in marketing. Maar wat betekent deze technologie voor de evenementensector? Een leuke gimmick of zit er meer in dit elektronische snufje? Voer voor de vooruitstrevende en creatieve eventprofessional.

 

Al toepassingen gezien van Augmented Reality (AR) of Toegevoegde Realiteit (TR)? Met behulp van technologie creëer je een boeiende mix van reële en virtuele gegevens. Om het even concreet te maken: als je de camera van je smartphone op een beeld richt, krijg je via je smartphone extra informatie over dat beeld. Je legt als het ware een virtuele laag over het echte beeld.

 

De technologie is zeker niet nieuw. Al enkele jaren duiken hier en daar toepassingen op. De QR-code is er zo één. Of ken je de catalogus van Ikea nog van enkele jaren geleden? Wanneer je met de camera van je smartphone een foto van een meubel scande, kreeg je extra info via je smartphone.

 

Of de eventwereld klaar is voor deze technologie? Er zijn zeker mogelijkheden. Denk maar aan het verrijken van de inhoud van een congrescatalogus of toepassingen rond gamification. Maar de grote doorbraak is er nog niet. Je krijgt altijd wel een wowfactor met een dergelijke animatie, maar echte toegevoegde waarde heeft de technologie nog niet direct gebracht. Daarvoor blijft het zoeken naar een praktische en tastbare toepassing die het leven van de professional makkelijker maakt. Een bijkomende drempel is dat iedereen een AR-app op zijn smartphone geïnstalleerd heeft staan.

 

Houd zeker de AR-ontwikkelingen in het oog en test ze uit op je events. Wie weet, brengt AR nu net die extra beleving waar jouw deelnemers op zaten te wachten.

 

Met de reeks 'Events & technologie' informeren we je over de nieuwste technologieën die een grondige impact zouden kunnen hebben op de manier waarop we in de toekomst events organiseren. Je verneemt kort hoe ze werken en welke voordelen ze hebben. Aan jou om in het oog te houden of ze iets kunnen betekenen voor jouw evenement of je doelgroep.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Rohan van den Braak [BlewScreen]
Rohan van den Braak [BlewScreen]
New|2014-09-15 - 08:49u

Fijn om te lezen dat de evenementensector hier meer aandacht aan gaat besteden. Wij hebben nog een project dat er om vraagt verder uitgewerkt te worden voor event toepassingen: http://www.blewscreen.com/?pi_portfolio=are-augmented-reality

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties