To The Point Events bezorgt 600 buitenlandse Tomorrowland-bezoekers dag van hun leven

To The Point Events bezorgt 600 buitenlandse Tomorrowland-bezoekers dag van hun leven

Tomorrowland, het beste muziekfestival ter wereld, oefent een magnetische aantrekkingskracht uit op festivalgangers uit alle uithoeken van de wereld. Ook dit jaar zakten er weer 180.000 uitgelaten feestvierders af naar Boom. Speciaal voor 600 intercontinentale Tomorrowland-bezoekers organiseerde To The Point Events, in opdracht van Tomorrowland en in samenwerking met A&D Events en Salto, de eerste editie van de 'Belgian Journey'. Deze feestvierders werden één dag lang ondergedompeld in ons land.

 

Tomorrowland werd al meermaals verkozen tot 'Best Music Event Worldwide'. 'De Schorre' is een magisch domein waar elke beat de juiste toonhoogte heeft, elke tent op de millimeter juist staat, elk podium een eigen verhaal vertelt. Tienduizenden bruingebrande lijven, die zich 72 uur lang zorgeloos de ziel uit het lijf dansen.

 

Van A tot Z

In samenwerking met Tomorrowland, A&D Events en Salto werkte To The Point Events de ‘Belgian Journey’ uit van A tot Z: van de inkleding van de bussen tot het uitdenken van de activiteiten en het sfeervolle filmpje achteraf. Er gingen vele uren, dagen en weken intense voorbereiding aan vooraf. Het draaiboek voor de 'Belgian Journey' werd dan ook het meest uitgebreide draaiboek in de geschiedenis van To The Point Events.

 

Al die inspanningen bleken niet voor niets: de blije vibe die de 'Belgian Journey'kenmerkte, de stralende glimlach van iedereen die erbij was, de dankbaarheid van de Tomorrowland-feestvierders… Deze dag zal ons eeuwig bijblijven.

 

600 ambassadeurs 

Bart Koninckx (zaakvoerder To The Point Events): "De verwachtingen waren hooggespannen. Dit is een event van wereldniveau, dus werd ook van ons wereldniveau verwacht. Het resultaat stemt ons ongelooflijk tevreden. Dit project gaf To The Point niet alleen de kans ons eigen land opnieuw te ontdekken, we waren ook trots deze buitenlandse delegatie te kunnen overladen met een 'Belgisch gevoel'."

 

Mensen uit Australië, de Verenigde Staten en Brazilië, maar ook uit Qatar, Zimbabwe en de Kaaimaneilanden: onze 600 bezoekers zijn 600 ambassadeurs voor België geworden. 600 enthousiastelingen die nostalgisch terugdenken aan hun bezoek aan ons land. 600 feestvierders die hun landgenoten vol vuur vertellen over dat beroemde Europese partyland: België.

 

 

Belgian Journey, één langgerekt hoogtepunt

Nietsvermoedend werd het bonte gezelschap tegen de middag opgepikt aan het hotel. 10 bussen, geheel ingekleed in de sfeer van Tomorrowland, hielden halt aan 12 verschillende hotels in Brussel. Onder het toeziend oog van een enthousiaste begeleider en een feeëriek elfje staken de deelnemers een typisch Belgisch lunchpakket achter de kiezen. Tomorrowland is hot. En dus was de mediabelangstelling voor de ‘Belgian Journey’ enorm. De verzamelde (inter)nationale pers week niet van onze zijde. Met een legertje journalisten en een horde cameraploegen door ons land trekken, dat doet wat met een mens.

 

Ter land, ter zee en in de lucht

Onze eerste stop: Brugge. De buitenlandse delegatie verkende het ‘Venetië van het Noorden’ per boot, genoot van het uitzicht op tientallen meters hoogte in de Sky-watch en proefde van typisch Belgische pralines en bieren. Deze schitterende beleving werd vastgelegd in een gepersonaliseerde postkaart, die ter plaatse kon verstuurd worden naar het thuisland.

 

Feest aan het Atomium

Wie België zegt, zegt Brussel. Een bezoek aan onze hoofdstad mocht dan ook niet ontbreken. In de schaduw van het wereldberoemde Atomium ontdekte het gezelschap de culinaire kant van België: van frietjes en garnaalkroketten tot Brusselse wafels. Een feestelijke fotoshoot, met bijhorende beats op de achtergrond, leidde tot een collectieve verbroedering over de landsgrenzen heen. 

 

The Gathering

Als ultieme opwarmer sloot de groep de dag af op DreamVille. The Gathering was de kers op de taart: dit gezelschap was klaargestoomd voor Tomorrowland.

www.tothepointevents.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties