Vijf manieren waarop projecten mislukken

Vijf manieren waarop projecten mislukken

Gebrek aan of slechte planning van evenementen leidt er vaak toe dat events niet lopen zoals voorzien. Maar zelfs als die planning perfect op papier staat, loopt het wel eens mis. De oorzaak? Vijf terugkerende obstakels.

 

Vijf obstakels komen telkens weer. Dat schrijft David B. Bohl in zijn handleiding 'Slow Down Fast'.

 

 

1. Teveel informatie

Informatie overload werkt verlammend en maskeert de uiteindelijke doelstelling. Oplossing: zorg voor een welafgebakende taakverdeling binnen het projectteam.

 

 

2. Geen goed omlijnde 'scope'

Een doelstelling is vaak niets meer dan de beschrijving van een progressie naar een toestand. Er is dus nood aan een goed omlijnd actieplan, op een tijdslijn onderverdeeld en in ondergeschikte stappen. Omijn de scope zorgvuldig en bepaal wat je wel en wat je niet in het project zal oppakken.

 

 

3. Te weinig tijd, geld of andere middelen

Aan een project begin je niet zonder vooraf een tijdslimiet af te spreken en een gedetailleerd budget op te stellen. Bij de uitvoering dient zowel het stappenplan als het budget geregeld afgetoetst te worden, zodat tijdig kan worden ingegrepen wanneer het fout gaat.

 

 

4. Foute ingesteldheid

Wie niet met volle overtuiging en inzet aan de organisatie van een evenement begint maakt veel kans halverwege af te haken. Het plan verwatert, de energie is verspild. Oplossing: van begin tot eind positief denken, de hindernissen als opportuniteiten zien en de tegenslagen als feedback.

 

 

5. Geen steun of leiding

Moederziel alleen een project afwerken vergt veel doorzettingsvermogen. Een mentor, een coach, een collega, een vriend of een partner maken vaak het verschil. En met hen kan je het succes vieren.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties