Het TTPE-schip vaart verder met drie kapiteins

Het TTPE-schip vaart verder met drie kapiteins

To The Point Events (TTPE) is al sinds 2007 een vertrouwde naam binnen de Belgische eventwereld. Het Limburgse agentschap staat voor een klantgerichte aanpak op maat. Om deze service ook in de toekomst te blijven garanderen, heeft zaakvoerder Bart Koninckx met Reinhilde Degros en Robin Paesen twee medevennoten verwelkomd. Tijd voor een gesprek met de drie kapiteins van het TTPE-schip.


We treffen het team van TTPE in een drukke periode. Want 2024 loopt opnieuw als een trein voor het agentschap en operationeel worden er weer indrukwekkende prestaties geleverd. "Vorige week was er bijvoorbeeld een moment waarop we meer dan 4000 m² tenten hadden staan voor verschillende projecten", zo vertelt Robin Paesen. "Dat is toch wel indrukwekkend. Er zijn de voorbije jaren echte piekmomenten ontstaan. We hebben veel nationale klanten, die graag niets plannen in de schoolvakanties van beide landsdelen. En omdat de Waalse en Vlaamse vakanties niet langer gelijklopen, zien we dat B2B-events steeds meer gaan samenvallen."



Digitale expertise

TTPE bestaat sinds 2007 en heeft sindsdien een stabiele groei doorgemaakt. "We zijn al 17 jaar een heel stabiele speler", aldus Bart Koninckx. "We zijn heel geleidelijk maar continu blijven groeien. Zelfs corona heeft ons niet kunnen afstoppen. In het tweede coronajaar draaide TTPE zelfs zijn beste jaar ooit, door zich te richten op bedrijfstelevisie." Reinhilde Degros vult aan: "We hebben ons toen afgevraagd hoe we oplossingen konden bieden voor onze klanten. We hebben geïnvesteerd in het digitale, en in storytelling om verhalen beter tot bij de mensen te brengen. We hebben heel wat kennis opgebouwd omtrent hybride events, en daar plukken we ook vandaag nog steeds de vruchten van. Want we hebben heel wat klanten die ook vandaag nog afwisselen tussen hybride/digitale events en fysieke events. Omdat ze toch heel wat positieve elementen hebben ontdekt bij dat digitale alternatief. Tijd is immers schaars, en die willen ze dus optimaal besteden."

  

Robin en Reinhilde zullen nu mee het gewicht dragen en ook de rest mee op sleeptouw nemen. Iets wat ze eigenlijk al van nature deden.

 

 

Succes verankeren

Door die succesvolle aanpak is TTPE post-corona stevig gegroeid. "Ik heb mij de vraag gesteld hoe we dit op lange termijn konden verankeren", zegt Bart Koninckx. "We hebben in die periode immers dag en nacht gewerkt. Maar we wilden dit verderzetten op een duurzame manier, zodat iedereen toch nog een normaal leven heeft. Daarom heb ik heb besloten Reinhilde, die al 14 jaar bij ons aan boord is, en Robin, met 6 jaar TPPE-ervaring, allebei medevennoot te maken. Enerzijds is het een beloning voor wat ze al gedaan hebben. Anderzijds is dit ook een manier om de continuïteit van ons schip op lange termijn te garanderen. Robin en Reinhilde zullen nu mee het gewicht dragen en ook de rest mee op sleeptouw nemen. Iets wat ze eigenlijk al van nature deden."


Randstad teasers-6.jpg



Complementariteit

Bovendien is het vennoten-trio bijzonder complementair. Robin Paesen: "Reinhilde en ik staan in voor het projectmanagement van de projecten op maat, en daar vullen we elkaar goed aan. Zij is meer bezig met het conceptuele, terwijl ik meer naar de logistieke uitdaging zal kijken. Zij werkt vaak aan de indoor events, terwijl ik de evenementen in open lucht op mijn bord krijg."


"Ik ben eerder bezig met de cijfers, de strategie en business development", zegt Bart Koninckx. "Daarnaast ben ik natuurlijk ook hun klankbord en hun grootste supporter. En ik duik vaak ook op tijdens de evenementen zelf, als een niet-zo-mysterieuze mystery guest."



De ideale puzzel

De events die To The Point Events aflevert, zijn stuk voor stuk maatwerk. "We beginnen onze projecten telkens opnieuw met een leeg blad", zegt Reinhilde Degros. “We proberen telkens de ideale puzzel te leggen, in functie van het project. Daarbij willen we bijvoorbeeld niet afhankelijk zijn van materialen die we zelf hebben. We zoeken steeds de beste oplossing voor onze klant op dat moment."


"Ons team is onze grote kracht", aldus Bart Koninckx. "We hebben zeer gevarieerde teamcompetenties die we heel mooi laten blenden. We kunnen steeds een team samenstellen in functie van de noden van het project."



Teambuilding & MICE

Naast de maatwerk-evenementen onder de vlag TTP Original, heeft TTPE nog twee gespecialiseerde afdelingen. "Inspire Your Tribe is onze teambuildingafdeling", aldus Bart Koninckx. "Dit zijn kleinere projecten, maar ze worden wel regelmatiger gedaan. Daarnaast hebben we ook nog een afdeling MICE/DIGITAL waarmee we onder andere congressen en digitale/hybride events afleveren. In deze twee afdelingen kunnen we makkelijk nog groeien omdat je hier meer gestandaardiseerd kunt werken, en deze projecten vaak ook minder intensief zijn dan onze maatwerk-events."


Cyclis-10jaar-20240308-WEB-047.jpg  



Extreem klantgericht

TTPE kan rekenen op een hele schare trouwe klanten. "Sommige gaan zelfs al mee van in ons eerste jaar", zegt Bart Koninckx. "Wij moeten het dan ook vooral hebben van mond-aan-mondreclame: tevreden klanten die zelf terugkomen en hun ervaring doorvertellen. In een tijd waarin service en klantvriendelijkheid overal vaak wat minder zijn, val je daar mee op. Want voor elke klant is zijn event natuurlijk hét moment van het jaar."


Robin Paesen: "We zijn extreem klantgericht. Reinhilde is ooit zelfs last-minute veters gaan kopen voor een klant die toekwam met witte schoenen met vuile veters. Dat is de klant enorm bijgebleven. En we zijn voor hem blijven werken." Reinhilde Degros: "We merken dat zodra er een persoonlijke match is met de klant, dat je tot de mooiste realisaties komt. Die veters maken het evenement natuurlijk niet… Maar zo’n situatie versterkt wel die persoonlijke band."



Community

Het team van TTPE bestaat uit een diverse groep getalenteerde professionals, die samen een harmonieuze eenheid vormen. "Daarnaast hebben we ook een brede pool van zorgvuldig geselecteerde freelancers en flexiwerkers", aldus Robin Paesen. "Ook zij dragen ons DNA. Allemaal samen vormen we een echte community." Bart Koninckx: "Een mooie voorbeeld daarvan is de WhatsApp-groep waar de teams op verschillende projecten voortdurend foto’s doorsturen en elkaar succes wensen. Er is een grote bereidheid om elkaar te helpen schitteren, zonder jaloezie."



Architecten

De rol van het TTPE-kernteam is in de loop der jaren geëvolueerd. Robin Paesen: "Vroeger waren wij zelf als eerste op een productie aanwezig, en vertrokken wij als laatste. Dat is nu anders, omdat we echt op onze freelancers kunnen vertrouwen. Zo optimaliseren we onze werking en kunnen we ook iedereen een aangenaam privéleven bieden.” “We zien onszelf als een team van architecten en bouwheren”, gaat Bart Koninckx verder. “De operationele mensen, die kunnen we inhuren, afhankelijk van het project. Tegelijkertijd willen we ook blijven investeren in onze eigen kennis en vaardigheden. Opleidingen zijn dan ook heel belangrijk. Om de twee jaar is er een EHBO-cursus, bijna iedereen heeft een heftruckrijbewijs, we hebben iemand met een brevet van dronepiloot, drie van onze mensen zijn Preventieadviseur niveau 3, etc."


Onze sector is eigenlijk topsport. Op elk evenement moeten wij er staan, want onze klanten verdienen de beste versie van onszelf.



Topsport

De meest bijzondere functie binnen TTPE is zonder twijfel de Chief Happiness Officer. Bart Koninckx: "Onze sector is eigenlijk topsport. Op elk evenement moeten wij er staan, want onze klanten verdienen de beste versie van onszelf. Maar hoe kan je andere mensen gelukkig maken als je zelf niet goed in je vel zit, als je niet die energie, die vibe, die goesting hebt? Daarom hebben we enkele jaren geleden deze rol geïntroduceerd, iemand die oog heeft voor iedereen, en checkt of alles ok is."


"Anouck zorgt voor de kleine werkgelukjes in ons team", gaat Robin Paesen verder. "Als er iemand jarig is wordt zijn of haar werkplek versierd, na een intense periode is een plots een verrassingslunch, ... Allemaal kleine dingen die het werk een stuk aangenamer maken. Bovendien is haar positivisme heel besmettelijk."


Aurubis teamfoto.jpeg



Eén groep blijven

Momenteel is TTPE nog op zoek naar versterking. "We zijn nog op zoek naar een elfde persoon om onze maatwerkafdeling te versterken", zegt Bart Koninckx. "Een volwaardige back-up, die snel kan meedraaien zodat ook Robin en Reinhilde er eens wat vaker tussenuit kunnen." 


Robin Paesen: "Toch is het niet de bedoeling om per se veel groter te worden. Met onze tien mensen vormen wij nu één hechte groep, zonder dat er kliekjes ontstaan. We zijn pas nog op Ibiza geweest als incentive, en dat was ook echt als één groep. Ik denk dat groter worden onvermijdelijk betekent dat je een bepaalde opdeling krijgt. En dat willen we niet. Iedereen zou eigenlijk aan één tafel moeten passen."


 

Corda Arena

Na de zomer begint men vlakbij de thuisbasis van TTPE te bouwen aan de Corda Arena. "Deze locatie biedt tal van nieuwe mogelijkheden dankzij de nieuwste technologieën, iets waar wij ons de voorbije jaren ook heel erg in verdiept hebben. Het unieke ontwerp van het Londense architectenbureau Populous – bekend van The Sphere – is alvast veelbelovend. Dit project zal Limburg op de internationale kaart zetten. Met TTPE hebben wij de omkadering van de eerstesteenlegging verzorgd, en zullen wij ook een preferred partner van de locatie zijn. Wij kijken dan ook heel erg uit naar deze nieuwe speeltuin in onze achtertuin, die vanaf januari 2026 operationeel zou moeten zijn", zo besluit Bart Koninckx.

 

www.tothepointevents.be/
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties