Als eventprofessionals zijn we gefocust op het organiseren van puntgave events. Soms houden we daarbij minder rekening met het ontwikkelen van persoonlijke ervaringen voor onze deelnemers. Waarom is dat zo belangrijk? Een event bijwonen is al stressvol genoeg, maar het tweede ergste dat je kunt meemaken (na praten met compleet vreemde mensen), is het gevoel niet welkom te zijn en alleen te worden gelaten in een niet-familiaire en gezichtsloze omgeving.
Helaas komt dit vaak voor. Vooral bij grote events. Er zijn talloze activiteiten, duizenden deelnemers en een veelheid aan logistieke uitdagingen om aan te pakken. Er is geen geïndividualiseerde insteek, en de constante druk onderbreekt de connectie die je deelnemers maken met je merk en je event. Geen wonder dat kleinere events persoonlijker zijn!
Hier krijgen mensen namelijk persoonlijke aandacht. Ten tweede, dankzij een intiemere omgeving (grote venues kunnen heel intimiderend zijn), zullen deelnemers meer gemotiveerd zijn om te connecteren en zich te focussen op het ontwikkelen van waardevolle relaties. Ten slotte, bij een kleiner evenement, heb je de tijd en mogelijkheid om te interageren met de andere gasten, hun motivaties te ontdekken en te weten te komen wat hun doelen zijn. Zo voelen ze zich alvast welkom.
Wat kun je doen als je een groot event organiseert, om het toch persoonlijker te maken? Hier zijn enkele oplossingen die je kunt ...
Bron: Photo by Belinda Fewings on Unsplash