Hoe organiseer je een luxe event?

Hoe organiseer je een luxe event?

Je bezoekt een restaurant met Michelinsterren. De unieke ervaring maakt de gepeperde rekening ruimschoots goed. Hetzelfde geldt bij luxe events: je zal er al je skills voor moeten te voorschijn halen. 


Vincent Bastien, marketing professor bij HEC in Parijs, zegt er dit over: "een luxe strategie streeft naar de hoogst mogelijke merkwaarde door alle immateriële elementen te exploiteren. Voorbeelden zijn tijd, erfgoed, het land van oorsprong, vakmanschap, met de hand gemaakt, kleine reeksen en prestigieuze klanten. Wanneer het over luxe gaat, gaat het over uniek zijn. Niet over de vergelijking met concurrenten. Luxe is de veruitwendiging van smaak, van een creatieve identiteit. Door luxe te tonen maak je een statement van ‘dit is wie ik ben’. Het is die identiteit die de krachtige, unieke en tijdloze uitstraling genereert en de noodzakelijke authenticiteit die een indruk geeft van er altijd al geweest te zijn. Een luxe event organiseer je om een statement de wereld in te sturen over de status van je merk. Zo wordt het publiek bewust van de exclusiviteit."


Een luxe evenement steekt met kop en schouders boven alle evenementen uit. Je plant een luxe event? Zorg dat je er bovenop zit en dat elke actie die je onderneemt, stijlvol en elegant is. Als je rekening houdt met de specs van een luxe event, zijn dit enkele tips ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties