Nu de millenials de werkvloeren bestormen en samen met Generatie Z veertig procent van de beroepsbevolking gaan uitmaken tegen 2020, moet ook de eventsector zich aanpassen aan de verwachtingen van deze jongere generaties.
SmithBucklin's: "20 voor 2018 trend rapport stelt dat Accenture Strategy Global Consumer Pulse Survey aantoont dat millennials veel waarde hechten aan personalisatie, vernieuwende ervaringen, toegang tot exclusieve aanbiedingen of partnerships en merken die goede doelen steunen." Hetzelfde rapport geeft aan dat "bij Gen Z twee keer zoveel kans is dat ze een merk niet steunen ten gevolge van de slechte kenmerken of het gebrek aan verantwoordelijkheid op social media."
Deze generaties weten alles over duurzaamheid en milieubewustzijn, diversiteit, en sociale verantwoordelijkheid. Millennials en Gen Z’ers hebben wel een verschillende visie op wat waardevolle events, interacties en belevingen zijn.
Met andere woorden, als je een event organiseert voor deze doelgroep, dan wil je meerdere aspecten meenemen en jouw event zo relevant en waardevol mogelijk maken. Je aligneert je waarden met de waarden van de millennials en Gen Z’ers. Hoe doe je dat? Hier is een lijst van ...