Er verandert weinig in de event-industrie. We doen nog altijd dezelfde dingen die we 50 jaar geleden deden: elkaar ontmoeten om verschillende onderwerpen te bespreken, connecties te bouwen en te luisteren naar industry leaders.
Technologie heeft vooral de logistiek van onze events getransformeerd. De kern van evenementen is hetzelfde gebleven. Behalve één ding! ‘Vroeger’ hadden we geen toegang tot events die plaatsvonden in andere steden of landen. Wisten wij veel wat er gebeurde op conferenties die andere sectoren organiseerden.
Vandaag is dat wel anders! We kunnen vanop onze bank of vanuit ons kantoor landen, markten en industrieën ontdekken en exclusief inzicht krijgen wat er voorvalt overal ter wereld. Dit allemaal dankzij video streaming. Dit wordt allemaal mogelijk gemaakt door YouTube, Facebook en andere streaming platformen. Connecteren met een wereldwijd publiek: dat is een eitje!
Als je je event streamt, dan krijg je plotseling een ongelofelijk bereik. Om je merkbekendheid te vergroten en om te connecteren met een mondiaal publiek. En je draagt bij tot het verspreiden van de boodschappen van je sprekers.
Klinkt goed? Hier zijn een paar stappen die je moet zetten voordat je aan het streamen slaat:
Stap 1. Bepaal je programma
Je hebt twee keuzes: je streamt heel je programma of een ...