Hoe pak jij je events aan? We gaan je geen punten geven, dus geef maar een eerlijk antwoord. Focus je op het logistieke gedeelte, en komt het creatieve pas op het einde? Of staan jouw gasten centraal en hou je je bezig met elke detail van hun ervaring?
In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, maakt het plannen en managen van een event maar de helft uit van onze job als eventmanagers. De andere helft is het ontwikkelen van de ervaringen van je gasten. Voor dat deel spreek je je verbeelding en creativiteit aan, en ga je op zoek naar innovaties.
Natuurlijk is eventlogistiek belangrijk, het is het skelet van elk evenement. Maar een naadloze logistiek is niet voldoende om echt te connecteren met je deelnemers. Die wow-factor is belangrijk! Enkel zo zullen je jou herinneren.
Eventprofessional Kevin Van der Straeten stelt het zo: "om het meeste uit je publiek te halen, moet je hen een authentieke ervaring voorschotelen, een ervaring die nog lang blijft nazinderen in hun geheugen. Als je er in slaagt om op die manier de emoties van mensen te raken, dan zal je in staat zijn om lange termijn en duurzame relaties op te bouwen. En dan is je publiek ook klaar om sneller je boodschap op te pikken. Het geheim van dit soort ervaringen zit hem in het ontwikkelen van een totaalconcept met een hoge wow-factor."
...