Het lijkt al ééuwen geleden dat een diploma en een paar jaar ervaring voldoende was om een echte professional te zijn. Vandaag moet je hyperflexibel zijn en altijd bereid om nieuwe vaardigheden aan te leren.
De niet te stoppen digitale evolutie gooit al onze oude werkparadigma's omver. Veelzijdigheid en continue leren zijn meer dan ooit aan de orde. Hetzelfde geldt natuurlijk voor eventprofessionals en eventorganisatoren. Door de enorme impact van de digitalisering op ons beroep is voortdurende verbetering meer dan ooit een must.
Organisatoren dealen niet alleen meer met logistiek, maar worden ook verondersteld een samenhangende strategische visie over eventmarketing, merkbewustzijn, bezoekersbelevingen en vele andere aspecten te hebben.
Misschien krijg je er wel enorme bibbers van, het gevoel dat je altijd on top of your game moet zijn.
Maar deze nieuwe situatie heeft ook voordelen. Meer dan ooit beschik je nu over tools om te excelleren en een toonaangevende eventprofessional te worden. Zelfs al speel je nog niet in de Champions League. Dit gaat samen met meer klanten, promoties, grotere sponsors en vernieuwende belevenissen die je bezoekers niet snel zullen vergeten.
Hoe bereik je nu deze status terwijl je ondertussen nog al je andere ballen in de lucht probeert te houden? We hebben een aantal ...