Dé cocktailtrends van de afgelopen 10 jaar

Dé cocktailtrends van de afgelopen 10 jaar

Wat zat er in ons glas als we de laatste tien jaar aan een cocktail nipten? Peter Grunewald, bezieler van Grunewald.bar die dit jaar tien jaar bestaat, vertelt het ons. Hij licht ook een tipje van de sluier op over dé wintertrend van 2018-2019.

 

Tien jaar geleden kon je op een cocktailevent niet rond een Mojito, Cuba Libre, Sex on the Beach of Tequila Sunrise. Internationale wedstrijden voor bartenders legden geleidelijk aan de lat hoger. De barmannen- en vrouwen leerden out of the box te denken, niet-traditionele ingrediënten te zoeken en ermee te experimenteren. De kwaliteit van cocktails op events en in bars steeg enorm.

 

Dan kwam de Gin-Tonic revival. Plots bracht iedereen zijn eigen gin op de markt. Volgens Peter Grunewald is deze markt ondertussen wat gestabiliseerd en gaat het terug over de essentie: de kwaliteit van de gin eerder dan de toegevoegde smaakjes.

 

De Bob-campagnes van de afgelopen tien jaar hadden volgens Peter weinig impact op de alcoholconsumptie. Peter: "Pas door Tournée Minérale werd iedereen er zich bewust van dat alcohol drinken niet altijd hip is. Ik merk dit enorm op bedrijfsevents. Dit jaar vertegenwoordigen alcoholvrije cocktails of mocktails 35% van mijn omzet. Het is een duidelijke trend, en maar goed ook! Alcohol drinken en een half uur later in de auto stappen, gaan echt niet meer samen."

 

 

Dé wintertrend van 2018 - 2019

Waar mogen we ons deze winter aan verwachten? Kerst- en winterbars zullen volgens Peter hun intrede maken op tal van eindejaarsfeestjes, zowel op kantoor, in het magazijn als op bedrijfsterreinen.

 

De mobiele Grunewald.bar gaat daarvoor helemaal in een winters jasje. Peter nam de buitenzijde grondig onder handen en stelde een heel nieuw assortiment samen van typische winterdrankjes met een twist. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Traditionele warme chocolademelk met een extra
  • Een warme punch à la Grunewald als alternatief voor de Glühwein
  • Een Kerst Mojito met een kruidig drankje en een afwerking van poedersneeuw
  • Een alcoholvrije creatie op basis van warm appelsap
  • Een creatieve ‘smokey spirit’, al dan niet alcoholvrij

Uiteraard geeft Peter niet al zijn geheimen prijs, maar via de link onder dit artikel kan je meer details aanvragen.

 

PS: Benieuwd naar de mocktailcreaties van Peter Grunewald? Kom dan op de stand van eventplanner.be op Festivak genieten van deze drankjes!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties