De kracht van 'verrassingen' op evenementen

De kracht van 'verrassingen' op evenementen

Nog niet zo lang geleden gingen mensen gewoon naar evenementen om even weg te zijn van de dagelijkse routines (maar ook om kennis op te doen, contacten te leggen en lekker te eten). Het waren deze buitengewone ervaring die mensen motiveerden om uit hun comfortzone te komen en zichzelf open te stellen voor nieuwigheden.


Helaas werden evenementen extreem voorspelbaar en zelfs ronduit saai. Denk er even over na: of het nu een jaarlijks of eenmalig event is, de meeste gasten zullen zich registreren, inchecken, hun badge en goodie-bag ontvangen, naar een openingssessie luisteren, naar workshops of paneldiscussies gaan, een koffiepauze houden, interageren met een paar andere bezoekers, misschien enkele visitekaarten uitwisselen (waarvan de kans groot is dat ze in een stoffige lade terechtkomen of rechtstreeks in de prullenbak). Ze gaan dan naar de slotsessie, stellen misschien enkele vragen en vatten daarna de reis huiswaarts aan.

 

Niets speciaals blijft hangen. In plaats van een onvergetelijke ervaring, worden bezoekers geconfronteerd met dezelfde saaie keten van activiteiten. Geen wonder dat ze zich afvragen of het nog wel de moeite loont om nog een keertje terug te komen of dat alleen doen omdat het verplicht is (lees, omdat het van de baas moet). Wat kunnen wij als eventprofessionals doen om dit anders aan te pakken?

 

Het antwoord ligt binnen bereik: we moeten verrassingsmomenten ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties