Eventplanners hebben een verknipt beeld over hoe een eventwebsite eruit hoort te zien. Veel mensen denken dat het maken van een website ophoudt bij het bekendmaken van eventinformatie, en dat je de bezoekers verder zelf kan laten uitzoeken wat relevant is. Anderen denken zelfs dat het ontwerpen van een krachtige website niet eens zo belangrijk is.
Slechts enkelen weten echt mooie websites te bouwen. Daarmee versterken ze hun eventcommunicatie en bieden ze een plezierige online beleving voor hun (potentiële) bezoekers. Zoals eventplanner.be-oprichter Kevin Van der Straeten aangeeft in zijn boek EVENTPLANNER: "vanzelfsprekend moet een website er professioneel uitzien, en de stijl, toon en inhoud moeten de doelstellingen van het evenement en de verwachtingen van je doelgroep uitstralen."
Waarom?
Ten eerste dient een krachtige eventwebsite als promotietool. Door de juiste call-to-actions te plaatsen of door op nauwkeurige wijze de voordelen van jouw evenement te beschrijven, behaal je een hoger bezoekersaantal.
Ten tweede, zoals Kevin opmerkt: "de belangrijkste reden om in een eventwebsite te investeren is de registratiemodule. Hiermee kunnen bezoekers op jouw ...