Zwitsers geld voor slimme Belgische festivalbandjes

Zwitsers geld voor slimme Belgische festivalbandjes

Een Zwitserse holding pompt tot 2 miljoen euro in de Belgische start-up PlayPass, bekend om zijn slimme festivalbandjes. Dat heeft het Antwerps bedrijf woensdag aangekondigd.

 

Het Zwitserse Sandpiper Digital Payments neemt een minderheidsbelang in PlayPass. Het bedrijf investeert de komende twee jaar, afhankelijk van het behalen van bepaalde doelstellingen, tot 2 miljoen euro in de start-up.

 

PlayPass bestaat sinds 2012 en werd opgericht door CEO David De Wever en CTO Dale Hofkens. PlayPass is bekend om de slimme polsbandjes op festivals en evenementen. De computertechnologie van PlayPass laat bijvoorbeeld toe dat op de festivals kan worden betaald met de polsbandjes.

 

Met het verse kapitaal wil het bedrijf nog groeien, en in het bijzonder ook de Amerikaanse markt betreden.

Bron: De Standaard 10/06 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties