Chinese baas trakteert 6.400 werknemers op luxueuze reis

Chinese baas trakteert 6.400 werknemers op luxueuze reis

Een Chinese miljardair heeft 6.400 personeelsleden van het megabedrijf Tiens getrakteerd op een vakantie van vier dagen in Frankrijk. Een organisatorisch huzarenstuk.


De indrukwekkende cijfers: Li Jinyuan had in Parijs maar liefst 140 hotels nodig om al zijn werknemers een plekje te gunnen voor het bedrijfsuitje. Het Louvre werd zelfs enkele uren afgehuurd voor een 'privébezoek', dineren gebeurde in stijl in het prachtige Pavillon Cambon (vlak bij de Place Vendôme; nvdr).

 

Vandaar ging het naar de Côte d'Azur: In Cannes en Monaco kregen 79 vier- en vijfsterrenhotels een reservatie, goed voor in totaal 4.760 kamers. Om de toeristen naar de befaamde Promenade des Anglais te brengen, waren maar liefst 147 bussen nodig. Geschat wordt dat de Franse economie dankzij deze 'incentive' 33 miljoen euro rijker geworden is. En dat allemaal om het twintigjarig bestaan van de firma te vieren.

 

"Hopelijk volgen veel bedrijven dit voorbeeld"
Een trotse Laurent Fabius -de Franse minister van Buitenlandse Zaken- heette zijn Chinese weldoener hoogstpersoonlijk welkom in zijn residentie. "Voor Frankrijk is dit bijzonder interessant: niet alleen op cultureel en economisch vlak, maar ook qua uitwisseling tussen beide landen. Het toerisme is een industrie die veel jobs creëert, ik hoop dat veel grote Chinese bedrijven het voorbeeld van meneer Jinyuan zullen volgen."

 

Jinyuan is een van de rijkste mannen van China. Tiens ('hemelse leeuw') ging in 1995 van start met de verkoop van Chinese medicinale producten, voedingssupplementen en oploskoffie. Ondertussen is het bedrijf een grote speler die zich voornamelijk bezighoudt met biotech en farma, maar ook met logistiek, vastgoed en financiën.

Bron: HLN 09/05 via License2Publish

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties