WK Yu-Gi-Oh! prestatie van formaat

WK Yu-Gi-Oh! prestatie van formaat

Dazzle Events is niet alleen thuis in het ontwikkelen van een creatief concept voor jouw event, de uitwerking van een waterdicht veiligheidsplan of de begeleiding van het technisch-logistieke gedeelte. Wouter Maenhaut en Thijs Bekaert hebben hun strepen ondertussen ook verdiend als organisatoren van grootschalige, internationale evenementen.

 

Het Japanse familiebedrijf Konami Digital Entertainment is rotsvast overtuigd van de skilss van beide heren. Het langdurige contract dat werd afgesloten is daarvan het beste bewijs. Onder andere voor de organisatie in Europa, één keer om de drie jaar, van het WK Yu-Gi-Oh! (card game).

 

WK Yu-Gi-Oh!

Het WK Yu-Gi-Oh! vindt om de drie jaar in Europa plaats. In 2011 was Amsterdam aan de beurt, dit jaar koos Dazzle Events als Europese partner voor Rimini in Italië, aan de Adriatische Zee. Dit grootschalige evenement vond plaats van vrijdag 8 tot en met zondag 10 augustus 2014 in het Palacongressi di Rimini, het prachtige congrespaleis. Als 'main partner' schakelde Dazzle Events circa 40 toeleveranciers in en stelde een programma op voor drie doelgroepen: circa duizend gewone bezoekers van 30 verschillende nationaliteiten, de 33 WK-deelnemers en zo'n 120 VIP's uit Japan (de CEO, leden van het management, partners en managers van het mediabedrijf dat de exclusieve uitzendrechten bezit). Het eventbureau schakelde 100 internationale vluchten in, boekte zo'n 500 nachten bij 10 verschillende hotels, reserveerde VIP-diners bij 8 exclusieve restaurants en zette 2 dagen lang een set-upcrew van 70 man in.

 

Naast een hospitalitygedeelte voor de VIP's, 3 dagen lang, stond Dazzle Events ook in voor het logistieke en organisatorische aspect van deze showdown. Meer dan 1.000 bezoekers konden in de grote zaal van het congrespaleis aan 9 diverse activiteiten deelnemen waarbij een speciaal uitgestippeld parcours gevolgd moest worden, om finaal aan een wheel of fortune een Yu-Gi-Oh!-gadget mee naar huis te kunnen nemen. Van daaruit konden ze op grote schermen ook het WK op de voet volgen, waarvoor live streaming voorzien werd. In een tweede zaal was ondertussen het WK volop bezig. De 33 deelnemers werden eveneens een volledig weekend lang als VIP behandeld. Zij kwamen al op donderdagavond 7 augustus toe, werden aan een eigen welcome desk op de luchthaven verwelkomd en wegwijs  gemaakt, kregen een rugzak vol materiaal om het weekend door te komen, hadden net als de VIP's uit Japan eigen VIP-vervoer en hadden zelfs een ontmoeting met diezelfde VIP's op vrijdagavond tijdens een welcome receptie en exclusief diner in een chique afgehuurde beachclub. In elk hotel was voor elk van deze 33 WK-spelers bovendien een vertrouwenspersoon aanwezig. Bij hem of haar konden ze terecht voor hulp, vragen en informatie. Tijdens het tornooi konden de WK-gangers bovendien ontspannen in een eigen loungebar. In een derde zaal, tenslotte, werd alles LIVE gefilmd en becommentarieerd, net zoals in een echte TV-nieuwsset.       

www.dazzle-events.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties