Nieuwe trend 'conference crashers': congres know how, zonder te betalen...

Nieuwe trend 'conference crashers': congres know how, zonder te betalen...

Steeds meer ondernemers en ZZP'ers ontdekken de kracht van netwerken op congressen. Gelukkig maar, want inspiratie opdoen en contacten maken is anno 2014 belangrijker dan ooit.

 

In Amerika is het helemaal spot on. Maar de kleine slimme ondernemer springt daar heel slim op in en met zijn (beschikbare) budget en tijd. Als internationale keynote spreker zie je in de wandelgangen veel gebeuren. En in de lobbies en bars van de hotels na de congressen. Sterker nog: vooral daar gebeurd het vaak! In Austin bij South by Southwest, in Cannes bij de Leeuwen en zelfs in Silicon Valley.

 

Deze zogenaamde 'conference crashers' horen op die manier toch alles en vooral krijgen ze de persoonlijke verhalen... Deze trend noemen ze: Working the conference for contacts, without paying to get in the door! En zij betalen alleen een hotel in de buurt. Nee, ze verblijven niet in de conferentie hotels want die zijn een stuk duurder. Zo nu en dan weten ze zelfs tot in het congres binnen te sluipen met kaarten van mensen die een dagje eerder weggaan.

 

De 'conference crashers' worden voor event organisatoren een steeds groter probleem. De crashers kunnen of willen de vaak extreme toegangsfee niet betalen. De keynote sprekers die zij moeten zien, cq horen staan overigens 1 dag later op YouTube.

 

Slimme Events (organisatoren) zullen met andere 'toegevoegde waarde' moeten komen om er voor te zorgen dat een ieder er graag naar toe gaat, er tijd voor vrij maakt en er vooral een eerlijke prijs voor betaalt.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties