Column: 'Mojo' maak je samen

Column: 'Mojo' maak je samen

Je staat als bedrijf voor de beslissing hoe je het nieuwe jaar van jouw bedrijf feestelijk zal inzetten. Je beseft dat je hiervoor externe hulp nodig hebt, maar vreest dat jouw feest niet meer het jouwe zal zijn...

 

Het is echter enkel door een nauwe samenwerking tussen klant en evenementenkantoor dat 'mojo' ontstaat. Traditioneel gedachtegoed waarin de leverancier de onafhankelijke uitvoerder is, behoort toe aan vervlogen tijden. De doelstellingen die de markt momenteel stelt, eisen een vernieuwde visie op samenwerken.

 

'Mojo' is dat moment waarbij een evenement groter wordt dan de som van de elementen. Dat moment wanneer jouw gasten vergeten dat ze op een 'organisatie' aanwezig zijn en zich volledig overleveren aan een intense beleving. Alle puzzelstukken schuiven in elkaar. Een drug die de reden is waarom ik werk in de evenementensector. De organisatie van een evenement is een woestenij van hard werk, plannen en budgetteren waar je door moet om aan de 'mojo'-oase te geraken. Vaak blijft 'mojo' slechts een luchtspiegeling. Maar bij de eerste voelbare druppels 'mojo' trilt mijn lichaam van inspiratie en anticipatie naar een volgende 'shot'.

 

De reden waarom je met een extern evenementenkantoor zou werken, is omwille van:

  • een extern klankbord met knowhow die jouw ideeën kan kaderen en in een richting kan sturen waardoor ze meer impact hebben. 
  • een frisse kijk op de zaak die voor meer vernieuwing zorgt dan wanneer je er te dicht bij staat. 

Een slechte reden om met een evenementenkantoor te werken is omdat je het gevoel hebt dat deze live marketeers jouw klanten beter zullen doorgronden dan je zelf kan. Je moet er als klant van uitgaan dat er geen enkele externe partij is die jouw genodigden even goed kent als jezelf. Daarenboven zijn de relatieverhoudingen tussen beide partijen uniek aan deze relatie. Het aanvoelen van elke relatie is persoonlijk en complex. Een evenementenkantoor kan dus een nieuwe aanpak voorstellen, maar moet zich steeds baseren op jouw kennis van de markt en jouw klanten.

 

Met meer dan 1 evenement per maand voor diverse klanten uit de game sector begrijpen wij deze sector ten gronde. En toch berusten wij ons evenement na evenement op de grondigere kennis van de klant alsof we van nul starten. Zo voorkomen wij, maar nog belangrijker de klanten, dat het evenement een andere richting uitgaat dan deze die ze in gedachte hadden.

 

Het allerbelangrijkste is dat je een samenwerking aangaat met een evenementenkantoor dat een dergelijk dialoog aanmoedigt. Laat het je niet anders wijsmaken: jij als klant bent een cruciale kruiding in de creatie van 'mojo'.

 

Ik geef nog mee dat 'mojo' niet exclusief aan een feest is. Ook een beursdeelname kan kloppen als een bus waardoor het enthousiasme opwekt.

 

Ik wens je veel 'mojo-momenten' toe. Deel zeker jouw verhalen van momenten waarop jij de 'mojo' voelde.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties