Heineken zet QR-codes origineel in op events

Heineken zet QR-codes origineel in op events

De Nederlandse bierbrouwer Heineken heeft een erg originele manier bedacht om QR-codes in te zetten op evenementen. 

 

QR-codes zijn barcodes die speciaal ontworpen zijn voor smartphones. Je maakt met een speciale app een foto van zo'n code en je krijgt de verborgen boodschap te zien of je wordt naar een website geleid, ... Heineken heeft voor de blokjes codes een innovatieve marketing toepassing bedacht. Festivalgangers kunnen hun persoonlijke boodschap in een QR-code laten gieten. Heineken print de code uit op stickers zodat je ze zichtbaar op je kleding kan aanbrengen.

 

 

Zakelijke mogelijkheden

Het idee kan natuurlijk ook op zakelijke evenementen worden toegepast. Het biedt zelfs talrijke mogelijkheden! Wat dacht je bijvoorbeeld van QR-codes met een link naar je LinkedIn profielop networking events? Je zou ze bijvoorbeeld op de badges van je gasten kunnen printen. Of op beurzen: snel informatie uitwisselen tussen bezoekers en standhouders? Wellicht kan jij nog andere toepassingen bedenken.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties