Art of Confusion levert al 15 jaar toptechniek

Art of Confusion levert al 15 jaar toptechniek

Voor de viering van zijn 15-jarig bestaan lanceert eventfacilitator Art of Confusion een feesteditie van zijn logo. De geschiedenis van het bedrijf weerspiegelt mooi de technische evolutie in de wereld van events de jongste 15 jaar.

 

In 1997 startte voormalig dj Tom Winkelmans met Art of Confusion, specialist in technische faciliteiten voor evenementen zoals licht, geluid en video. Vanuit het magazijn van 120m² in Nijlen, de uitvalsbasis voor de komende 5 jaar, leverde Art of Confusion technische ondersteuning voor diverse nationale en internationale events voor onder andere Tabacofina-Vander Elst. Daar werkte Luc Van Hove die later Zanzibar startte. Die samenwerking kreeg een mooi staartje want in 2002 vertrok Art of Confusion in opdracht van Zanzibar en Cuatro op tournee met de Spaanse Rijschool door Nederland, Luxemburg en Frankrijk.

 

State-of-the-art materiaal

Art of Confusion is gekend om zijn hoogstaand technisch materiaal. Zo investeerde het bedrijf al in 2003 fors in eigen truss- en riggingmateriaal (meer dan 1.000 meter). In 2005 en 2008 werd het audio materiaal flink aangevuld (Martin Audio, Soundcraft, ...). Een jaar later pakte Art of Confusion uit met een primeur voor Europa: de aankoop van de eerste led video vloer (20 mm Smd Led). Vorig jaar zette de eventfacilitator zich helemaal in stelling voor het digitale tijdperk met forse investeringen in Digico mengtafels en toebehoren.

 

Verhuis

Al deze investeringen in materiaal, maakten dat de magazijnruimte in Nijlen al vlug te klein werd. Al in 2001 week het bedrijf uit naar de kmo-zone in Kontich, de huidige vestigingsplaats. Daar beschikten ze toen over een ruimte van 850 m² die 3 jaar later werd uitgebreid met een extra verdieping van 300 m².

 

Transport

Materiaal moet rollen. Waar in de beginjaren een lichte vrachtwagen Mitsubishi Canter groot genoeg was om het transport te verzekeren, kocht Tom Winkelmans al in 2000 zijn eerste vrachtwagen. Ondertussen heeft Art of Confusion 3 vrachtwagens rijden en kocht het in 2010 een trekker met megatrailer van 100 m².

 

Feestlogo

Dat Art of Confusion zijn 15-jarig bestaan duchtig gaat vieren, zie je nu al aan het logo. Dat is al sinds 2000 het beeld van dit kwalitatief hoogstaande bedrijf. In 2006 kreeg het embleem een opfrissing en werd de slogan "Your personal djinn" toegevoegd.

 

Wat dit 3de lustrum gaat brengen is nog niet geweten, maar dat het zal gevierd worden is zeker. Wie terugdenkt aan het 10-jarig bestaan van Art of Confusion in 2007, weet dat hij zich aan iets mag verwachten. Toen vergastte Art of Confusion klanten en relaties op een heus openluchtspektakel in Kontich. Meer informatie vindt je weldra op hun vernieuwde website.

 

Art of Confusion houdt er ook aan iedereen die van ver of dichtbij deze mooi 15 jaar heeft mogelijk gemaakt, te bedanken.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties