Een website om je online te 'registreren' is een belangrijk onderdeel in de marketing van je evenement. Maar die website kan veel meer zijn dan een registratietool.
Met de volgende vijf tips tover je die administratieve tool om in een krachtige marketingmachine.
1. Zorg voor visibiliteit het hele jaar door
Zorg dat je eventsite het hele jaar door online is. Vaak zoeken geïnteresseerden tussen twee edities in, al naar informatie. Ze willen het programma even checken, de datum blokkeren in hun agenda, de inschrijvingsprijs weten, de locatie kennen... Maak daarom een eventpagina met basisinformatie die het hele jaar door beschikbaar is. Link naar deze pagina vanuit de website van je bedrijf of van op het overzicht van je events. Hiermee krik je het deelnemersaantal op, zelfs al zit je nog in de planningsfase van je volgende editie.
2. Laat je deelnemers vertellen
Vraag deelnemers om een getuigenis over hun deelname. Post die op de homepagina van je eventsite. Zo bouw je vertrouwen op. Dit is een van de snelste en gemakkelijkste manieren om mensen aan te trekken. Vaak zijn die heel selectief in het bepalen welk event ze bijwonen. Aanbevelingen van andere deelnemers leveren onweerlegbare verkoopsargumenten.
3. Geef deelnemers 'x redenen om je event niet te missen'
Dit is in de eerste plaats nuttig voor gratis evenementen, maar heeft ook heel wat meerwaarde voor betalende evenementen. Zeker als je deelnemers hun baas moeten overhalen om de inschrijvingsprijs te betalen. Je geeft hen argumenten. En zelfs voor verplichte events is het een echte must. Enthousiastelingen die vertellen over de voordelen van hun deelname, helpen om de ROI van je event te bevestigen.
4. Toon foto's
Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Mooie en leuke foto's van vorige edities trekken geïnteresseerden over de streep. Bovendien kunnen je deelnemers zich mentaal voorbereiden. Ze zien wat hen te wachten staat. Investeer dus in kwaliteitsvolle foto's.
5. Durf opscheppen
Heb je een bekende spreker, een hot topic, een speciale locatie of een andere publiekstrekker? Zet dat dan duidelijk in de verf op je homepagina. In korte headlines of beschrijvingen van één zinnetje. Link deze zinnetjes door naar detailpagina's waar je meer uitleg geeft over het belang van deze topics.