Springkasteel eist deel van teambuilding-budget op

Springkasteel eist deel van teambuilding-budget op

Een nieuw wapen doet zijn intrede in het corporate teambuilding- arsenaal: het springkasteel.

 

Teambuilding- activiteiten willen werknemers uit hun natuurlijke habitat halen en ze aansporen op een andere manier naar hun collega's en zichzelf te kijken. Verhuurders van springkastelen maken zich sterk dat de interne communicatie verbetert wanneer werknmers van een 6 meter-hoge glijbaan naar beneden donderen of mekaar afmaken met plastic knuppels.

Amerikaanse bedrijven besteedden vorig jaar niet minder dan 34 miljard dollar aan het trainen van werknemers; de springkastelenbusiness eist nu zijn deel van die koek op. Het Ameikaanse PIU (Pump It Up) heeft ondertussen 175 franchises opgezet doorheen het ganse land en kan rekenen op klanten als Procter & Gamble en GE. De huur van zo'n plastic springkasteel kost zo'n 2.000 dollar (€ 1500) voor een teambuildingactiviteit van 2 uur waaraan een twintigtal mensen kunnen deelnemen.

"Er is altijd een zeker terughoudendheid", zegt Pat Whelan, die trainingen voor PIU geeft, "maar vooral de kinderachtigheid van dit soort oefeningen is het punt. Toen je klein was hield je misschien niet van alle kinderen in de speeltuin, maar je trok het je niet aan, je speelde gewoon mee. Verder is het goedkoper en vaak minder vernederend dan een partijtje golfen." Whelan raakte enthousiast voor PIU toen hij op een feestje ouders heimelijk het springkasteel van hun kinderen zag uitproberen. "Ze raakten net zo opgewonden als de kleintjes."

Bron: TIME magazine, express.be

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties