Zeven tips om je te gedragen op het bedrijfsfeest

Zeven tips om je te gedragen op het bedrijfsfeest

Of je nu naar een formeel bedrijfsfeeestje gaat of naar een barbecue bij een collega: een werkgerelateerd bedrijfsuitje is niet puur sociaal... het blijven natuurlijk je collega's. De indruk die je hier maakt, heeft zijn weerslag op jouw baan. Goed of slecht.

 

Hoe zorg je dat je plezier combineert met het feit dat je eigenlijk nog steeds op het werk bent? Zeven tips.

 

1. Weet wanneer je aanwezigheid vereist is

Als de directeur een bedrijfsbijeenkomst organiseert in zijn eigen huis, is afzeggen geen optie. Wie niet op komt dagen valt op - in negatieve zin. Een uitnodiging voor de bruiloft van een collega die je niet leuk vindt mag je wel beleefd afzeggen.

 

2. Eet en drink niet teveel

Plunder de hapjes niet. Je krijgt snel een bijnaam als 'gierig' of 'gulzig'. Teveel drinken is zelfs nog erger, aangezien dan je dan wat losser wordt. Voor je het weet ben je misschien iets te eerlijk over de onaangename kantjes van jouw collega's.

 

3. Kleed je gepast

Een maatpak is zeker geen verplichting, maar laat die bermuda short en het Hawaï hemdje misschien toch maar beter thuis... tenzij dat de dresscode is natuurlijk. Te bloot is ook niet goed. Jammer, geen minirokjes en marcellekes.

 

4. Loop niet achter de baas aan

Natuurlijk is het leuk dat je nu eindelijk de kans hebt de top van het bedrijf beter te leren kennen, maar een slijmerige of agressieve houding jaagt mensen alleen maar weg. Maak gebruik van de gelegenheid om je te laten zien en zeg even goedendag, maar blijf niet continu om de baas heen draaien in de hoop indruk te maken.

 

5. Als je niets positiefs te melden hebt, hou dan je mond

Op elk feestje is wel iets aan te merken en iedereen heeft wel enkele werkgerelateerde frustraties. Maar: dit is niet de gelegenheid om je gal te spuwen. Je weet immers nooit wie er aan het tafeltje achter je staat...

 

6. Netwerk buiten je normale groepje

Voorkom kliekjesvorming. Dat is niet alleen onbeleefd, het doet jouw carrière ook geen goed. Doe je best om met zoveel mogelijk mensen een praatje te maken, al is het maar even.

 

7. Bedank de gastheer/vrouw

Klinkt logisch, maar je zult er versteld van staan hoeveel mensen dat tegenwoordig 'vergeten'.

Bron: Monster

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Hoe neem je beter beslissingen bij het plannen van je evenement?

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Klaar voor Festivak 2024? Het aftellen is begonnen!

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Event naambadges ontwerpen als een pro: de ultieme gids voor effectieve en aantrekkelijke badges

Advertenties