5 manieren om offertes te verknallen

5 manieren om offertes te verknallen

Het verkoopgesprek is goed verlopen. Je mag een offerte uitbrengen. Nu enkel de offerte nog en de deal is binnen. Of toch niet?

 

Vijf manieren om jouw offerte in de prullenmand te doen belanden.

 

 

1. Vragen van de klant negeren

Uiteraard weet je als 'expert' beter wat de klant wil. Je negeert zijn vragen en wensen totaal!

 

 

2. Stuur een standaardofferte

Een voorstel op maat is natuurlijk té veel werk. Je stuurt liever een standaard offerte, liefst met nietszeggende standaardzinnen zodat de boodschap zo onpersoonlijk mogelijk overkomt.

 

 

3. Stel jezelf goed voor

Jouw bedrijf is natuurlijk veel belangrijker dan dat van de klant. Vergeet dus zeker niet te vertellen hoe goed jullie zijn én begin elke alinea met 'wij' of jouw 'bedrijfsnaam'. De klant is immers maar bijzaak in de deal.

 

 

4. Som vooral héél veel kenmerken op

Overspoel de klant met kenmerken van uw product of dienst. Schrijf alles op waar je maar aan denken kunt. Ook al begrijpt de klant er niets van of interesseert het hem niet... Dan weet de klant tenminste precies wat hij krijgt.

 

 

5. Volg offertes zeker niet op

Als de offerte de deur uit is kan je relaxen. Het werk zit erop. De klant stuurt vanzelfsprekend de bestelbon door zonder dat je hem nog belt voor een woordje uitleg of opvolging.

 

 

Lees ook:

Bron: Managersonline, Bligg

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

L Waller
L Waller
New|2008-06-02 - 07:32u

ook handig: naam van bedrijf of klant verkeerd spellen.

Lees ook

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

ISE 2025: 'Connection Restored' - Claim nu je gratis ticket!

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

Gloednieuw 4-sterrenhotel The Ostendian opent maart 2025

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Advertenties