Donderdag 10 april organiseerde markee in Gent een opvallend Advertising 2.0 seminarie dat de naam 'Don't push' mee kreeg. Koen Denolf gaf 10 tips voor geslaagde online marketing.
Sprekers waren Jimmy Maymann, oprichter van GoViral, Duncan Brown, auteur en CEO van Influencer 50 en Koen Denolf, managing director van markee. Het internet gebruik neemt aanzienlijk toe. Een groei die niet meer te stoppen is. Online advertising wordt dan ook steeds belangrijker. Vooral de 10 tips voor een geslaagde online marketing campagne van marketeer Koen Denolf zijn onze redacteur bijgebleven. Ook voor online event-marketing zijn deze tips van toepassing.
1. Love thy consumer
Wees trots en zorg dat je communicatie er goed uit ziet. Klanten haken af als ze op een website komen die niet werkt zoals het hoort of er niet 'mooi' uitziet.
2. Use the language
Gebruik de taal van je klanten en pas je taalgebruik aan aan het medium 'internet'. Het hoeft niet allemaal 'gelikt' te zijn... zo werkt het internet niet.
3. Use things that work online
Gebruik dingen die werken op 'internet'.
4. Topicality works
Speel in op actualiteit op creëer zelf een nieuwsfeit.
5. Vorsprung durch Technik
Speel in op nieuwe technologieën en varras hiermee je bezoekers.
6. Stay real and very naive
Wees realisctisch als je interactie van je bezoekers verwacht. 90% komt enkel kijken naar virale campagnes, 9,9% wil nog wel participeren door een comment te geven of iets door te sturen naar vrienden, maar slechts 0,01% zal bereid zijn om bijvoorbeeld zelf filmpjes te maken.
7. Giving is the new taking
Geef aan je bezoekers exclusieve content, gratis diensten, ...
8. Get talked about
Zorg dat er over jou gesproken wordt.
9. Make it personal
Personaliseer je boodschap. Nergens is dat makkelijker dan online.
10. Make a plan
Doe geen 'one shot'. Bekijk je online aanwezigheid op langere termijn. Zorg dat je aanwezig bent daar waar je klanten surfen.