Spotify test rechtstreekse verkoop concertkaartjes aan fans

Spotify test rechtstreekse verkoop concertkaartjes aan fans

Spotify heeft stilletjes een nieuwe website gelanceerd waar fans concerttickets kunnen kopen voor 7 aankomende shows 'ticketed by Spotify', in plaats van gebruikers door te verwijzen naar partners zoals Ticketmaster en Eventbrite.


Er is geen grote fanfare rond de lancering van Spotify Tickets, omdat de service wordt getest en alleen voorverkooptickets worden verkocht aan een beperkt aantal artiesten. De debuutartiesten van Spotify zijn Limbeck, Annie DiRusso, Dirty Honey, Crows, TOKiMONSTA, Four Year Strong en Osees.


"Bij Spotify testen we regelmatig nieuwe producten en ideeën om onze gebruikerservaring te verbeteren. Sommige daarvan effenen het pad voor onze bredere gebruikerservaring en andere dienen alleen als belangrijke lessen. Tickets.spotify.com is onze nieuwste test. We hebben geen verder nieuws te delen over toekomstige plannen op dit moment", zei het bedrijf in een verklaring aan TechCrunch.


Spotify heeft al een 'Live Events-tabblad' op zijn mobiele app die gebruikers koppelt aan externe ticketpartners zoals Ticketmaster en Eventbrite. Het is mogelijk dat Spotify deze partners de rug toekeert. Een ander initiatief 'Fans First' geeft Spotify-gebruikers tips voor rondleidingen door de artiesten waar ze het meest naar luisteren.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties