Drie jaar na de vorige grote update hebben we opnieuw een nieuwe homepage. De laatste jaren evolueerde eventplanner.be zo snel dat het dringend tijd was voor een stevige make-over.
"Een platform met meer dan 10.000 eventbedrijven en -locaties, duizenden artikelen, posts, video's, ... kan overweldigend zijn voor nieuwe bezoekers. Daarom hebben we in deze UX-update gefocust op feedback uit user research en onze homepage rustiger en overzichtelijker gemaakt", vertelt Kevin Van der Straeten, founder van eventplanner.be. "We wijzen organisatoren meteen de weg naar de beste leveranciers voor hun evenementen. Voor ervaren, ingelogde gebruikers ligt de focus op snelle toegang tot onze zoekmachine en updates van onze redactie en community. Met deze update zorgen we ervoor dat alle customer journeys op onze site logischer in elkaar zitten."
"Door constant te innoveren en te verbeteren zijn we de laatste jaren de slimste zoekmachine voor organisatoren, een review- en bookingplatform én een echte event community geworden."
Nieuwe zoekmogelijkheden
Ook de zoekmachine, het kloppende hart van het platform, kreeg een grote update. "Als voorbereiding op onze verdere internationale uitrol, hebben we onze 'regio'-search volledig herwerkt. Zo wordt het nog makkelijker eventlocaties te vinden in je buurt of in de stad waar je event plaatsvindt. Maar ook cateraars en andere leveranciers voor je evenement kun je nu op basis van locatie zoeken en sorteren."
"Voor toeleveranciers werken we nog altijd op basis van activiteitsregio's (een cateraar uit Antwerpen kan ook in Amsterdam leveren), maar door op afstand te sorteren, zie je meteen van hoe ver de leverancier moet komen. Dit is een veelgevraagde feature voor organisatoren die duurzame evenementen organiseren en met lokale partners willen werken."