Nieuwe ‘analytics engine’ geeft eventbedrijven waardevolle inzichten

Nieuwe ‘analytics engine’ geeft eventbedrijven waardevolle inzichten

In april kondigden we aan dat we de analytics engine van het eventplanner.be platform van de grond af aan opnieuw bouwden. Ondertussen is ook het dashboard voor adverteerders klaar! Het levert waardevolle inzichten op over de campagneprestaties op basis van big data en artificiële intelligentie. 

 

Sinds begin dit jaar verzamelen we in een gloednieuw data warehouse alle interacties van onze bezoekers met de bedrijfspagina’s van onze adverteerders. Zo kunnen we gigantische hoeveelheden data verwerken. Die data leveren waardevolle inzichten op. Zo krijg je als adverteerder in real-time inzicht in het bereik en het engagement van je posts, het aantal likes, kliks, reviews, widget views, ... van je bedrijfspagina. Je komt ook te weten welke zoekwoorden onze bezoekers gebruiken om jouw pagina te vinden, hoe de categorieën waarin je vermeld staat scoren, en uit welke regio’s bezoekers komen. 

 

Nieuw is ook dat je nauwkeurig kunt filteren om gegevens van een specifieke periode te kunnen bekijken. De vertrouwde engagementscore die het engagement van onze bezoekers evalueert en de prestaties van je campagne met andere adverteerders in dezelfde categorieën vergelijkt, is uiteraard gebleven. 

 

Dit alles is nog maar het begin van een nieuwe innovatiegolf. De komende maanden en jaren voegen we steeds meer inzichten en functionaliteiten aan het KPI dashboard toe. Nu de basis gelegd is en we kunnen schalen om terabytes data per seconde te verwerken, zijn we klaar voor de toekomst.Voorbeeld met fictieve data

screenshot-4.jpg



Artificiële Intelligentie 

De gigantische hoeveelheid data zorgt ook voor nieuwe mogelijkheden om gebruikspatronen te herkennen en zo onze bezoekers de best mogelijke gebruikservaring te bieden. Door slimme AI algoritmes in te zetten, maken we de bedrijfspagina’s van onze adverteerders aantrekkelijker voor potentiële klanten. Dat zorgt voor een beduidend hogere conversie en impact. En ook dit is maar het tipje van de ijsberg aan mogelijkheden. Zo is bijvoorbeeld onze marketing nu volledig geautomatiseerd. eventplanner.be krijgt zo een ongeziene slagkracht, en is klaar voor de toekomst. 

 


Privacy 100% gegarandeerd 

De privacy van onze bezoekers blijft onze eerste prioriteit. Het is dankzij jullie vertrouwen dat we over al onze sites heen elke maand meer dan 250.000 bezoekers mogen verwelkomen. Daarom zijn alle rapporten volledig anoniem. Op geen enkel moment krijgen onze adverteerders toegang tot de individuele gegevens van onze community. En dat is volledig in lijn met de GDPR/AVG wetgeving. 


 

Heb je voor jouw eventbedrijf al een gratis of professionele bedrijfspagina? Dan kun je het nieuwe KPI dashboard hier ontdekken

 

Wil je meer weten over onze passie voor technologie, innovatie en events? We geven je een unieke kijk in onze interne keuken in het manifesto dat we onlangs publiek deelden. 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties