Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Waarom zou jij naar een event gaan? Deze vraag kent veel antwoorden. Sommige statistieken trachten te bewijzen dat het allemaal rond netwerken en nieuwe zakelijke opportuniteiten draait. Anderen zeggen dat het gaat over leren en nieuwe informatie vergaren.


Sommige onderzoeken bewijzen dat mensen naar een event gaan om een merk beter te leren kennen. Er bestaat genoeg data die bewijzen dat deelnemers net op zoek zijn naar een unieke eventbeleving los van hun dagelijkse 'just another day at the office'. En weet je wat, al deze antwoorden zijn legitiem!


Maar al deze studies missen de belangrijkste reden waarom mensen evenementen bijwonen! En dat zijn de interpersoonlijke relaties. Van de oude Grieken in hun marktplaatsen tot de moderne mens bij de laatste Apple product launch, mensen houden er van in groep samen te komen en te connecteren, ideeën te delen en sociale relaties te ontwikkelen (die dan later zakelijke relaties kunnen worden). We zijn als mens gemaakt om contact te zoeken met andere mensen onder bijzondere omstandigheden, zoals bijvoorbeeld tijdens een evenement.


Daarom is het zo belangrijk jouw event te verrijken met ‘menselijke’ momenten. Kwetsbaarheid is een goede manier om de ervaring van je deelnemers te boosten. Door de verlangens van jouw deelnemers naar face-to-face betrokkenheid te herbevestigen en hen van tal van mens-tot-mens momenten te voorzien, breng je hun ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties