Hoe 'actief leren' faciliteren voor je aanwezigen

Hoe 'actief leren' faciliteren voor je aanwezigen

Mensen wonen events bij om nieuwe dingen te leren en oplossingen te ontdekken voor problemen die ze hebben. Dat doen ze nog altijd, ook al is er eindeloos veel gratis online content beschikbaar. Real-time en persoonlijk leren blijft aantrekkelijk, misschien zelfs nog meer dan online leren.


Waarom is leren nog altijd een van de belangrijkste reden om een evenement bij te wonen (samen met netwerken)? Ten eerste, je gasten hebben direct toegang tot de spreker. Dat betekent dat ze vragen kunnen stellen die hij onmiddellijk kan beantwoorden. Zelfs al wordt de vraag niet behandeld tijdens de kennissessie zelf, dan hebben ze de mogelijkheid die persoon aan te spreken tijdens de koffiebreak of lunch. Ten tweede, er bestaat een hele community van mensen die hetzelfde willen leren. Als deelnemer ben je omringd door honderden, misschien wel duizenden gelijkgezinden. 


Ten derde, door de juiste evenementen bij te wonen, hebben je deelnemers toegang tot een actieve manier van leren. Ze luisteren niet gewoon naar de spreker en nemen notities. Ze hebben de kans om actief deel te nemen in het leerproces dankzij het bestaand kader voor kennisuitwisseling. Dit leidt tot een beter begrip van het nieuwe materiaal dat de sprekers leveren.  


Nu je dit weet, is jouw event voorzien op actief leren? Indien niet, loop even door deze stappen die actief leren voor je gasten faciliteren:



Stap 1: Zet een ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties