Hoe maak je het werk van je planningsteam eenvoudiger?

Hoe maak je het werk van je planningsteam eenvoudiger?

Events plannen? Dat is niet eenvoudig. Maar wat als dit standpunt fout is? Wat als we de complexiteit van de logistieke planning kunnen transformeren naar een simpelere manier? Is dit mogelijk?


Het antwoord is: yes! Rekening houdend met de digitalisatie die de eventsector heeft doorgemaakt de laatste jaren, samen met de makkelijke toegang tot verschillende middelen, moet logistiek en communicatie minder intens geworden zijn. 


Wat we nu nog moeten veranderen, is onze planningsaanpak. We verliezen te veel tijd en inspanningen aan dingen op een ouderwetse manier te doen, namelijk manueel. Denk even aan al de uren en stress over een logistieke taak die maar een paar seconden zou duren als je ze geautomatiseerd had. Is het niet frustrerend dat je veel te veel tijd hebt besteed aan dingen die normaal gezien maar enkele minuten zouden mogen duren? Tijd die je anders zou kunnen gebruiken om een memorabel event voor je deelnemers te ontwerpen? 

 

Er zijn nog altijd heel wat planningsteams die lijden onder stressvolle logistieke taken. Om zeker te zijn dat jij geen van hen bent, is hier een snelle lijst van tips die je eventlogistiek optimaliseren.

 


Tip 1. Creëer een event protocol

Als je meer dan één event hebt georganiseerd, dan is het je vast al opgevallen hoe vergelijkbaar ze zijn op het vlak van logistiek en marketing. Alle evenementen hebben specifieke doelstellingen. Alle ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties