Je plant een mega-event in een enorme conferentiezaal. Je verwacht duizenden bezoekers (eens we weer mogen). Het laatste wat je dan wil is dat jouw event aanvoelt als ongezellig, toch? Lees even verder hoe je die onpersoonlijkheid vermijdt.
Het is een beetje zoals leven in een grote stad. In vergelijking met kleinere gemeentes waar iedereen elkaar kent, zijn grote steden onpersoonlijk en anoniem. Niemand kent je of wil je leren kennen. Stel dat jouw gasten zich ook zo voelen op jouw event? Dat heeft een negatieve invloed op hun ervaring en vermindert hun interesse in jouw merk of bedrijf.
Dat wil jij natuurlijk voorkomen! Je moet zeker niet stoppen met het organiseren van grote events, maar je kunt er wel een verwelkomende sfeer aan toevoegen. Het zal je niet alleen helpen om verbinding te maken met je gasten. Zij zullen zich ook meer welkom voelen en hun vertrouwen in jouw merk stijgt. Hier zijn enkele tips:
Stap 1: zorg voor echte conversaties met je gasten
Vergeet niet dat jij veel meer bent dan juist de organisator. Je bent ook de gastheer of -vrouw! En wat doen die? Die praten met mensen en nemen actief deel aan interessante gesprekken en conversaties. Als je een groot event organiseert, zorg dan ook dat je echte interesse toont in de mensen die op bezoek komen.
Laat je teamleden verschillende vragen stellen aan je deelnemers. Voorbeelden zijn ‘wat vind je van de stad of de ...