Event content is de sleutel waarmee je jezelf onderscheidt van je concurrenten. Het werkt zowel bij event marketing (events om je merk of producten te promoten), als bij commerciële events die je organiseert om via tickets geld te verdienen. De concurrentie is echter bikkelhard. En dan spreken we niet alleen over andere events in je eigen sector.
Vandaag concurreer je met YouTube kanalen die kennis delen. Je wedijvert met elke podcast die het over issues in je sector heeft en er oplossingen voor biedt. Je bindt de strijd aan tegen die ene influencer die net een betalende opleiding heeft gelanceerd. Voordat je aan het plannen van je event begint, stel jezelf dus deze vraag: "waarom zouden mensen mijn event bijwonen, terwijl alle info op een muisklik van hen verwijderd is?"
Content is overal. Dat betekent dat je de jouwe extreem strategisch moet aanpakken. Hoe positioneer je je event? Welke content strategie ga je uitrollen? Hoe krijg je je event in beeld, los van al de online rommel, en blijf je relevant? Hoe bouw je je publiek op, en organiseer je een fris, content gebaseerd evenement, dat alleen maar beter wordt doorheen de jaren? Het antwoord op deze vragen? Wij hebben een lijst van aanbevelingen opgesteld die jij kunt gebruiken wanneer je je event scherpstelt. Deze tips rusten je uit met de beste inzichten en kennis van je deelnemers. Die krijgen zo waarde die ze nergens anders kunnen ...