Hoe organiseer je een goede debriefing?

Hoe organiseer je een goede debriefing?

Net na een evenement zijn de inzichten nog lekker vers. Die inzichten zijn net zo belangrijk als de feedback van je deelnemers. Maar hoe krijg je toegang tot deze waardevolle informatie? Wat doe je best zodat je team ervaringen, observaties en meningen deelt? Een antwoord: een event debriefing.


Op dezelfde manier dat je je team bijeenzet om verantwoordelijkheden te delegeren en het planningsproces te bekijken, wil je met je team bespreken wat werkte en wat niet werkte tijdens je event. Bespreek dit met hen en vraag hen een gestructureerd rapport te schrijven dat niemand zal lezen.


Debrief meetings helpen je authentieke antwoorden, inzichten en observaties te verkrijgen. Het is de beste manier waarbij je teamleden zich belangrijke details gaan herinneren en brainstormen waarom sommige dingen niet werkten. Het zorgt er ook voor dat iedereen op een lijn gaat staan en, belangrijk, de toekomstige performantie gaat verbeteren. De verbeteringen van je event zijn daar natuurlijk mee verbonden. Hoe organiseer je een goede debrief vergadering? Hier zijn enkele aanbevelingen:



Tip 1: Onderstreep eerst wat wel werkte

Begin de briefing met wat vlotjes verliep. Vraag zelfs aan je team voordat je meeting start, hun positieve ervaringen te noteren en wat zij het leukste vonden en trots op zijn. Hierdoor start je het overleg op een positieve manier. Om er wat meer structuur in te brengen, kun je ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties