Hoe LinkedIn gebruiken om je event te promoten

Hoe LinkedIn gebruiken om je event te promoten

LinkedIn een online cv? Think again! Het is een populair misverstand dat je LinkedIn niet kunt gebruiken voor de promotie van een event. Het platform is net een goudmijn voor zelfpromotie, connecties leggen en toegevoegde waarde creëren. 


Volgens de bekende ondernemer en marketeer Gary Vaynerchuk is LinkedIn: 'een echt platform geworden. Jaren geleden werd het enkel gebruikt door werkzoekenden. Mensen posten hun cv’s en connecteerden met mensen die ze kenden. LinkedIn is nu getransformeerd tot een content platform.” Vaynerchuk vertelt verder: “mensen delen status updates, artikelen, en interageren met elkaar in een zakelijke of professionele context. Omdat het platform nog redelijk nieuw is, groeit het organisch heel snel. Het is wat te vergelijken met Facebook vijf à zeven jaar geleden.'


Met andere woorden, het potentieel van LinkedIn laten liggen, is dom. Het is een professioneel platform, dus beeld je even in hoeveel gekwalificeerde leads het jou zou kunnen opbrengen. Verder kun je er een sterk netwerk uitbouwen, een netwerk dat op zijn beurt jouw content en event weer gaan promoten aan hun connecties.


Klinkt veelbelovend, niet? Maar net zoals andere SoMe platformen, moet je er iets voor doen:



Tip 1: Creëer content exclusief voor LinkedIn

Content gebruiken van je ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties