Hologram leeuw bij opening stadion blijkt... geen hologram te zijn

Als je inspiratie zoekt voor een indrukwekkend spektakel op jouw evenement, dan moet je zeker deze video bekijken! Een hologram van een vurige leeuw opent op indrukwekkende wijze een voetbalstadion. Hoe hebben de organisatoren dat klaargekregen?


De Argentijnse voetbalclub Estudiantes de La Plata keerde afgelopen weekend na 14 jaar terug naar hun gerestaureerde voetbaltempel Jorge Luis Hirschi Stadium en daar hoorde een geweldig lichtspektakel bij. De voetbalclub uit Buenos Aires liet een gigantisch hologram van een vurige leeuw over de tribunes lopen, op het veld springen en naar het publiek brullen. De indrukwekkende beelden gingen de hele wereld rond.



Hoe zit het hologram technisch in elkaar?

Helaas het is niet wat het lijkt. Hoewel de video's die online werden gedeeld er spectaculair uitzagen, merkt CNN op dat het indrukwekkende spektakel enkel kon worden bekeken door fans die op televisie keken, fans in het stadion moesten kijken via een app op hun telefoon of op het grote scherm. Het gaat in werkelijkheid dus niet om een hologram, maar om augmented reality. Wat nog steeds knap is natuurlijk.


Sergio Neuspiller, de ontwerper van de show, licht toe: "In het stadion konden mensen alleen de leeuw op de schermen zien. Een hologram had gekund, maar de op- en afbouw zou erg moeilijk geweest zijn omdat er na de match een ander optreden was. Wat het ook ontzettend moeilijk maakte, is dat we een 360 graden publiek hadden, het hologram moet van alle kanten gezien worden. Daarom besloten we om augmented reality te gebruiken. Dat was de beste optie voor het aanwezige publiek aanwezig dat de show ook kon volgen via zeven grote LED-schermen."

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties