Mike Blackman, Managing Director van ISE, vertelt waarom ISE 2020 en 'must attend' is voor AV-gebruikers en professionals uit de sector.
Onze eventplanner.be redactie had een gesprek met Mike Blackman.
ISE groeit jaar na jaar, wordt ISE 2020 het grootste en beste event tot nu toe?
MD: Natuurlijk! In 2018 hadden we 81.000 bezoekers. We verwachten er heel wat meer in 2020. In 2019 hadden we 56.000 m2 beursvloer. In 2020 doen we daar nog 800 m2 bij. De uitbreiding van hall 5 wordt groter, hall 14 wordt de plek waar je innovaties kunt ontdekken. Deze zone is exclusief gereserveerd voor bedrijven die hun nieuwigheden willen tonen. Het hoofdpodium verhuist naar hall 14 en biedt gratis sessies over leiderschap en best practices in de sector. ISE, Avixa, Cedia en AV Magazine staan op het programma.
De projectie op het nhow Hotel in 2019 was een daverend succes. In 2020 voorzien we daarom ook spannende projecties op andere delen van het RAI complex.
Duncan Wardle, voormalig Head of Innovation and Creativity bij Disney, spreekt tijdens onze opening. Hij heeft een interessante visie over hoe je creativiteit en verbeelding in bedrijfsculturen kunt inbouwen.
Zijn er nieuwigheden te ontdekken bij de conferenties en de learning sessies?
MD: Alle conferenties uit 2019 zullen er ook zijn in 2020: smart buildings, XR, digital signage, digital cinema, hospitality, bezoekersattracties, stadiums en audio, plus Avixa’s What’s Next conferenties. We voorzien ook nieuwigheden: The Control Rooms Summit en de Cedia Design & Build Conference. Veel van deze conferenties zullen plaatsvinden in Hotel Okura, net zoals in 2019.
Avixa houdt zijn 20-minuten Flash Track sessies op zijn beursstand. Cedia heeft een vierdaags trainingsprogramma, dat begint op maandag met een workshop over cybersecurity. Zij hosten ook de gratis Cedia talks op hun beursstand.
Wat zijn je uitdagingen nu de beurs zo gegroeid is?
MD: Dat is vooral ervoor zorgen dat bezoekers snel relevante exposanten kunnen lokaliseren. Daarom creëren we zes technologiezones: audio, live-events, digital signage en DooH, opleiding en ontwikkeling, particulier, smart buildings en communicatie. Onze app bleek vorige keer een grote hit, de zoekfunctie maakte een groot deel uit van zijn populariteit.
Is de gemiddelde ISE-bezoeker veranderd doorheen de jaren?
MD: In de beginjaren bezochten vooral systeem integratoren en andere AV-professionals onze beurs. Nu zien we end-users. Onze exposanten willen in direct contact komen met hen, en ook hun bestaande en toekomstige channel partners. ISE is nu een ‘must attend’ voor eindgebruikers.
Hoe maak je ISE dan aantrekkelijker voor eindgebruikers?
MD: We hebben ons programma behoorlijk aangepast doorheen de jaren. Onze bezoekers vertelden ons dat ze niet alleen veel hadden aan de directe contacten met de fabrikanten, en aan de kennismaking met de producten en technologieën die hun AV-strategieën gingen bepalen, maar ook aan de netwerkmogelijkheden en de mogelijkheid om te leren van sectorexperten.
Het Special Intrest Group programma is ontwikkeld om bezoekers van specifieke verticale markten naar ISE te krijgen, en daarbij de eindgebruikers technologie aankopers in contact te brengen met technologie verkopers en solution partners. Deze zijn een resultaat van formele overeenkomsten tussen ISE en een reeks associaties, media partners, bedrijven en consultants. Ze zijn ontwikkeld om aan de nood aan informatie bij de executive bezoekers te voldoen met geplande bezoeken aan beursstanden, presentaties, netwerk events en diners.
Je sprak over sessies van Avixa en Cedia. Wat is hun rol bij ISE?
MD: ISE is eigendom van Avixa en Cedia, dat zijn twee handelsorganisaties met een focus op persoonlijke ontwikkeling. Persoonlijke ontwikkeling is en blijft dus een belangrijk onderdeel van de beurs. Een andere focus ligt bij contacten leggen buiten de sector, naar andere belanghebbenden van AV-projecten. Het opzetten en toekennen van beroepskwalificaties speelt een belangrijke rol bij het vaststellen van de expertise van de industrie als geheel. Maar ook het aantonen van de competenties van de mensen die er werken is belangrijk.
Avixa en Cedia zijn heel belangrijk bij het ontwikkelen van de bezoekers- en exposantenervaring die wij willen bereiken. Ze zetten de toon als het gaat over de thema’s. Ze helpen ons met het ontwikkelen en creëren van engagerende content. Ze bieden een rijkdom aan marktinzichten en educatieve initiatieven. Ze zorgen voor interessante kansen tot verdere ontwikkeling.
Welke technologietrends mogen bezoekers van ISE 2020 verwachten?
MD: AI doet zijn intrede in AV-applicaties. AI wordt al ingezet bij digital signage, maar velen zien kansen voor andere customer-centric applicaties, zoals bij hospitality. AI wordt ook al gebruikt ter verbetering van de kwaliteit van meetings en collaboratie.
ISE 2020 wordt, denk ik, het bewijs van de opgang van de LED-gebaseerde schermen. Die bieden veel voordelen t.o.v. LCD. En de prijzen zijn in vrije val. Het zal ook interessant zijn om de vooruitgang van OLED technologie op te volgen. En bezoekers kunnen al uitkijken naar de nieuwe generaties van applicatie-specifieke projectoren.
In 2021 verhuist ISE naar Barcelona. ISE 2020 zal dus de laatste zijn in het RAI. Wat vind je daarvan?
MD: RAI is fantastisch, we gaan het missen. We vertrekken met goede herinneringen. RAI is onze basis van waaruit we het grootste professioneel audiovisueel event ter wereld hebben opgebouwd.
Maar we zijn te groot geworden voor het RAI.
Ik kijk er naar uit. Fira is een fantastische, grotere plek, op een zeer aantrekkelijke bestemming. De verhuizing heeft simpelweg te maken met cijfers: we willen een nog betere ervaring bieden aan onze bezoekers en exposanten.