Red Bull organiseert events. Tesla en Space X doen het. Apple investeert zwaar in evenementen. En jij? "Ik werk in een kleine start-up. We hebben niet de middelen om events te organiseren". We horen het je al zeggen.
We begrijpen je argumenten wel, maar je mist kansen door geen bedrijfsevent te organiseren. Ja, je beschikt over een klein team en misschien een kleine omzet en je hebt nog 99 andere problemen op te lossen. Je denkt waarschijnlijk dat je niet de tijd, het verstand of de resources hebt om een evenement te organiseren.
Weet dat een event organiseren een van de slimste beslissingen kan zijn die je ooit hebt genomen voor je merk. Evenementen hoeven niet altijd grote conferenties of mega gala's te zijn. Je kunt beginnen met een kleine kennismakingssessie, waar je gelijkdenkende mensen bijeen krijt die interesse hebben in je merk of geloven in het potentieel dat je start-up biedt.
Deze deelnemers zouden wel eens je diehard fans kunnen worden die uiteindelijk je merkambassadeurs worden. Op deze manier vind je misschien ook nieuwe teamleden die graag willen bijdragen aan de groei van je start-up. Ben je nog niet overtuigd? Lees dan even door dit lijstje van redenen waarom start-ups evenementen moeten organiseren: