Hoe bouw je een krachtig eventmerk?

Hoe bouw je een krachtig eventmerk?

Een event betekent een ware boost voor de uitstraling van je merk. Het trekt prospecten aan die later je klanten worden. De meeste bedrijven beschouwen events dan ook als een excellent marketing- en communicatie-instrument.

 

Maar zelden kennen ze het echte potentieel van evenementen en hoe ze deze kunnen transformeren tot een echt merk. Voorbeelden van bedrijven die dit succesvol doen zijn Red Bull (met hun avontuurlijke events) en de wereldconferenties in Davos (het World Economic Forum).

 

Ook de lokale evenementen die Airbnb organiseert om zijn hosts op te leiden over nieuwe inkomstenmogelijkheden en hoe de tevredenheid van gasten te verhogen, kunnen we als voorbeeld aanhalen. En we mogen Mindvalley, een platform dat zich focust op spirituele educatie en levenslang leren, natuurlijk niet vergeten. En last but not least is er het Burning Man Festival, dat een mekka voor CEO’s en innovatieve denkers is geworden.

 

Hoe werden deze events echte merken? Wat maakt hen zo aantrekkelijk en interessant? Welke waarde bieden ze aan hun deelnemers? En, heel belangrijk, kun jij leren van hun succes en zelf een sterk eventmerk uitbouwen?

 

Zelfs al is je ambitie niet een wereldmerk te worden, hier zijn een aantal zaken die je kunt gebruiken om je event te transformeren naar een onvergetelijk merk:

 

 

Bepaal de samenhang voor en de frequentie van je event

Een eventmerk bouw je niet op één ...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

way2events
Offsite meeting REINVENTED in BXL
way2events|
25 maart 2025

Half januari, Brussel. De stad deed wat ze altijd doet: druk zijn. Maar binnen, achter die grote dubbele deuren, kozen we voor rust. Voor kwaliteit. Voor aandacht.


Geen klassieke meeting vandaag. Geen tafels in carré, geen uurroosters die ons vastzetten. We kozen bewust voor iets anders. En dus stond er champagne klaar in plaats van badgehouders. Warme omkadering in plaats van ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

Linkbuilding voor eventlocaties: waarom het belangrijk is en hoe je het goed aanpakt

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

"Gedaan met winst op betaalkaarten van festivals": minister Beenders wil af van 'dure' prepaidkaarte

Advertenties