Psychologie achter VIP events

Psychologie achter VIP events

Of je er nu van houdt of niet, evenementen trekken hun eigen publiek aan. Die gasten kun je in verschillende categorieën opdelen, waaronder de VIP's. Wie zijn ze? Waarom zijn ze belangrijk? En hoe krijg je ze op je evenement?

 

Er is één specifieke categorie gasten met een strategisch laagje op je bedrijfsevenement, productlancering, ... Dat is de VIP gast. Van investeerders en industry leaders, tot lokale ambtenaren en politiekers, de aanwezigheid van deze mensen zal je merk versterken en hopelijk meer waarde creëren voor de rest van de aanwezigen.

 

Maar meer nog, Very Important People kunnen het niveau van netwerken op je event opkrikken. Dat kan leiden tot nieuwe orders, projecten, ... Dat is waarom, in sommige gevallen, hun eventervaring anders moet zijn. Dit hoeft niet discriminerend te zijn versus de andere bezoekers. Het is net jouw job om elke gast een boeiende en positieve ervaring te bieden.

 

Je VIP gasten wil je dus waarschijnlijk een licht andere ervaring bieden. We horen je het al zeggen, "mijn job is net om hen belangrijk te laten voelen". Dat is niet helemaal waar. De ego's van je VIP gasten hebben geen massage nodig, VIP gasten verwachten een op maat gemaakte ervaring die aansluit bij hun sociale, politieke en professionele status.


Ben je niet zeker wat we daarmee bedoelen? Hier is een lijstje met belevingen voor je VIP gasten:

 

...

Gratis verder lezen, dat kan!

Dit artikel is exclusief voor onze abonnees. Je las slechts een deel van het artikel. Abonneer je nu helemaal gratis om verder te lezen.

  • Een account is helemaal gratis
  • Je krijgt toegang tot exclusieve content
  • Je ontvangt onze tips, nieuws, ... in je mailbox

way2events
Offsite meeting REINVENTED in BXL
way2events|
25 maart 2025

Half januari, Brussel. De stad deed wat ze altijd doet: druk zijn. Maar binnen, achter die grote dubbele deuren, kozen we voor rust. Voor kwaliteit. Voor aandacht.


Geen klassieke meeting vandaag. Geen tafels in carré, geen uurroosters die ons vastzetten. We kozen bewust voor iets anders. En dus stond er champagne klaar in plaats van badgehouders. Warme omkadering in plaats van ...

Lees meer

Like Reageer

Lees ook

Klein podium, groot effect: 5 tips

Klein podium, groot effect: 5 tips

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Had ik dit maar eerder geweten als eventplanner…

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Eventmarketing 2.0: zo zet je bedrukte stickers slim in

Advertenties