ION geeft knallend startschot voor Waregem Business Park

ION geeft knallend startschot voor Waregem Business Park

"Elke gast die na het feest naar huis gaat moet zijn partner wakker maken om te vertellen hoe geweldig het bij ION was. Het was een wat atypische briefing die weliswaar volledig strookt met de identiteit van ION", zegt Thijs Bekaert, zaakvoerder van Dazzle Events.

 

Zaakvoerder van ION Davy Demuynck reageert: "Dazzle Events heeft alle verwachtingen ingelost. Voor ons was het belangrijk dat onze visie van anders zijn sterk aanwezig was in het eventconcept. Die ‘different’ vormde de rode draad, samen met onze huiskleur, in het feest: van de uitnodiging tot de catering, rondleiding, muziek en acts. De samenwerking verliep bijzonder professioneel en heeft ons goesting gegeven om nog vaker met hen samen te werken."

 

 

Marketing letterlijk als rode draad

Develop different, luidt de baseline van ION. Maar ook #ACTION komt steeds terug. Dazzle Events verdiepte zich in de identiteit van ION en werkte een origineel concept uit dat volledig was afgestemd op de visie van ION.

  • #SEEDIFFERENT, want op de uitnodiging stonden enkel rode hashtags. Om meer te kunnen zien, moesten de genodigden een rode kleurenbril opzetten. Ook tijdens de rondleiding was sommige informatie verborgen en enkel zichtbaar met de bril.
  • #GUIDEDIFFERENT, want de lift werd bestickerd zodat de gasten in een gigantisch gat leken te vallen, een knipoog naar de 180 diepteboringen. ION verraste de gasten ook met enorme raamstickers en gemonteerde filmpjes van het personeel. De kers op de taart was een kantoor dat volledig met melkfolie werd beplakt en die ondersteboven stond wanneer je door één van de kijkgaatjes keek.
  • #PLAYDIFFERENT, want in de inkomhal speelde een piano muziek, zonder pianist.
  • #WELCOMEDIFFERENT, want de rode loper bleek uiteindelijk het kleed van de onthaaldame te zijn.
  • #EATDIFFERENT, want het eten was niet altijd wat het leek en heeft menig smaakpapil aangenaam verrast! Er was ook geen gewoon buffet, maar een grote sushitrack met showcooking in het midden.

 

Naast de duidelijk aanwezige baseline kon ook de rode huiskleur van ION niet ontbreken. Van de rode loper tot steltenlopers in rode kledij en de aankleding, alles paste als puzzelstukjes in elkaar. De lancering van ION’s eigen tune die door saxofonisten live werd gespeeld voor de speech maakte het helemaal af.

 

Dazzle Events stemde het feest volledig af met de bedrijfscultuur en filosofie van de klant, zodat dit evenement perfect aansluiting vond bij de marketingcampagnes van ION. Sarah Welker, event manager van ION, blikt tevreden terug: "Zoals een auto zes versnellingen heeft, is Dazzle Events naar de twaalfde versnelling voor ons gegaan. Ongelofelijk wat ze hebben gerealiseerd op korte termijn. Het feest paste perfect bij ION. Achteraf hoorden we van gasten dat het een opening was om nooit te vergeten, een event dat aan de ribben blijft plakken. Kortom, helemaal ION-style!."

 

 

Onvergetelijk spektakel

Om het gewenste wauw-gevoel te creëren, lag de focus op spektakel. Zo werden de gasten ontvangen door een atlete die aan een kroonluchter hing en ondersteboven het welkomstdrankje uitschonk. Een glaasje Champagne smaakte nog nooit zo lekker. Een steltenloper vulde vervolgens de glazen bij. Of ook wel #REFILLDIFFERENT!

 

Nummer 3.jpg

 

OXYGEN, de winnaars van Dance As One, gaven in een illusionistische dansact het beste van zichzelf, waarna de zaakvoerders op het podium werden geroepen voor een speech. Een indrukwekkende constructie van frames en tv-schermen ging nadien de hoogte in waarop filmpjes van de werknemers werden afgespeeld en realisaties van ION werden getoond. De sushitrack met live showcooking kwam zo van onder de setting tevoorschijn.

 

Twee virtuele goochelaars vermaakten het publiek tijdens het avondfeest met goocheltrucjes op een iPad en de avond werd afgesloten met een acrobatische slotshow en vuurwerk op het grote ION-logo. En zo vielen de gasten de hele avond lang van de ene verwondering in de andere.

 

Ook op vrijdag werden de festiviteiten verder gezet en mochten 70 personeelsleden, vrienden, familie en omwonenden genieten van het decor, een rondleiding, lekker eten, een stevig feestje en leuke animatie, zoals een ijsgoochelaar en ballonplooier voor de kids.

 

 

Logistieke en organisatorische uitdaging

Ook het aanstekelijke uitnodigingstraject miste zijn effect niet. Er schreef namelijk een derde meer gasten in dan verwacht. Op logistiek vlak was het dan ook een uitdaging om in de laatste week die 215 extra onvoorziene gasten in het plaatje te doen passen en ervoor te zorgen dat 850 gasten konden parkeren in Waregem zonder overlast te veroorzaken. Toch is Dazzle Events erin geslaagd om op korte tijd een concept te ontwikkelen waar iedereen van onder de indruk was en nog wekenlang van zal nagenieten.

 

Binnenkort iets te vieren? Voor een origineel openingsfeest of jubileum zitten we graag eens met jou rond de tafel. Surf snel naar:

www.dazzle-events.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties