Wat is het eerste woord dat in je opkomt als je denkt aan 'sponsors'? Is het de financiële middelen die zij voorzien? Zijn het de logo’s die je ergens moet tonen, op het programma of aan de ingang van je evenement misschien?
Vandaag zijn je sponsors heus wel meer. Het zijn je partners. Daarmee bedoelen we dat ze dezelfde visie en hetzelfde publiek met je delen. Je wil dus sponsors wiens activiteiten en acties passen bij jouw waarden. Deze factor zorgt ervoor dat je een andere aanpak kiest om hen te promoten tijdens jouw event.
Als je niet veel om hen geeft, dan knal je gewoon hun logo’s op je goodiebag of op je PowerPoint slides. Als je je sponsors ziet als echte partners, dan zal je hen promoten tijdens je event en hen laten opvallen.
Hoe pak je dat aan? Hier is een lijstje. Steel gerust wat jij kunt gebruiken om je sponsors te promoten en hen de aandacht te bezorgen die ze echt wel verdienen:
Sponsor sprekers
Een krachtige manier om je sponsors te promoten, is hen een podium te bieden. Stel dat je partner een event tech bedrijf is, kun je hen, met een stevige korting, je publiek laten toespreken die ook uit de MICE sector komt.
Door dit te doen, help je je eventpartner hun visie te delen en hun merk te versterken.
Belangrijk om te onthouden is dat de speech van de sponsor of partner ...
Engels
What’s the first thing that comes to your mind when you hear the word 'sponsors'? Is it the financial resources you might get from people to plan an event? Or maybe it's the logos you’ll need to display somewhere (such as the event program or entrance backdrop)?
No matter what associations you make when thinking about your sponsors, it’s important to understand that they are more than just cash machines. These days, your event sponsors are your partners, meaning you all share the same vision and audiences.
In other words, for a better strategy alignment, you’ll want to search for those sponsors whose activities and actions match your values. This factor alone will help you develop a different approach when promoting them during the event. When you don’t care much about your sponsors, you’ll just cram their logos on your event tote bag or PowerPoint slides and not give them a second thought.
But if you start to see your sponsors as real partners, your interest in promoting them will come from a place of honesty and genuine desire to make them shine. How? Here’s a list of ideas you can steal to promote your sponsors and make sure they get the attention they truly deserve:
Sponsor speakers
One powerful way to promote your sponsors is by offering them the stage. For example, let’s say that you’ve partnered up with an event tech company, and for a significant discount, ...