Even een snelle vraag: wil je met je event liever verschijnen in de ochtendkrant of verkies je vermeld te worden in de social media posts van twee industry leaders?
We vermoeden dat je het niet erg vindt in de ochtendkrant te verschijnen. Je vindt het echter ook belangrijk om te kunnen connecteren met influencers die je event vernoemen bij hun volgers (aka jouw doelgroep).
Zowel de traditionele pers als de influencers zijn echte poortwachters naar jouw publiek. Deze poortwachters hebben de middelen en de kennis om jouw eventcontent te vertalen naar een emotioneel verhaal dat mensen bij de keel grijpt. Je connecties met old-school journalisten en new-school influencers zijn cruciaal als je je evenement wil promoten.
Dit is belangrijk: engageer zowel de traditionele als de nieuwe pers (online outlets, blogs, YouTube of social media influencers). Dit zorgt ervoor dat je event uiterst visibel is en verschijnt bij een breed publiek.
Deze fouten wil je liever niet maken en zullen zelfs je relaties met de media verzwakken:
Geen pers- of pr-strategie hebben
Het maakt niet uit of je eventteam klein of groot is, je kunt niet zonder een pers- en pr-strategie. Zelfs als je dat nog nooit hebt opgesteld, dan is nu het goede moment.
Wat moet zo een strategie allemaal bevatten?
Om te beginnen lijst je de doelstellingen op die je wil bereiken met het ...