Innovatief samenwerken voor Jaarbeurs en Heineken

Innovatief samenwerken voor Jaarbeurs en Heineken

Bij Jaarbeurs evenementen wordt er sinds begin 2019 Heineken bier geschonken en zijn er bij evenementen diverse creatieve merkactivaties te zien. Deze samenwerking is een voorbeeld van innovatief partnerschap waarbij de twee merken goed bij elkaar passen en elkaar aanvullen.

 

Zowel bij Jaarbeurs als bij Heineken ligt de focus op de kracht en het belang van live ervaringen. Van beleven, voelen en proeven. En met duizenden events, bijeenkomsten, beurzen en vergaderingen per jaar kun je wel zeggen dat er sprake is van een intensieve samenwerking. Ernst-Jan van der Wal, National Sales Manager bij Heineken, vertelt over deze bijzondere samenwerking en de voordelen van het partnerschap tussen de twee bedrijven.

 

De samenwerking tussen Heineken en Jaarbeurs is sinds het begin van het jaar een feit. Kun je al iets zeggen over de acties die tot nu toe in gang zijn gezet? Welke events zijn geselecteerd en hoe hebben Jaarbeurs en Heineken samen opgetrokken met het tot stand komen van deze acties?

"Onze samenwerking is per 1 januari van start gegaan. De eerste focus lag op de vaste locaties, deze zijn omgebouwd naar het Heineken assortiment. Daarnaast was februari direct een drukke maand vanwege BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en Das Coen und Sander Fest. We hebben voor deze evenementen nauw samengewerkt om mooie activaties neer te zetten. Voorbeelden zijn een Heineken biercafé bij MOTORbeurs Utrecht en speciaalbierbarren bij BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en Das Coen und Sander Fest."

 

Wat is volgens Heineken de kracht van events en daar zichtbaar zijn als merk?

"Jaarbeurs is een icoon van de stad Utrecht en daarom zien wij het als een eer dat wij onze bieren en ciders bij de Jaarbeurs mogen leveren. Jaarlijks bezoeken bijna 2,5 miljoen mensen de Jaarbeurs. Kortom: een plek waar wij met onze producten graag aanwezig willen zijn. Wij doen dit door de vaste locaties van Jaarbeurs, waaronder restaurants Zeyn, Speys en Steyl en congrescentrum Supernova/Media Plaza, optimaal invulling te geven van ons merkenportfolio en daarnaast per beurs of evenement een tailormade merkactivatie in te zetten."

 

Hoe ziet Heineken haar toegevoegde waarde/rol binnen de eventindustrie? En wat merkt de klant hiervan bij Jaarbeurs?

"Jaarbeurs heeft een unieke plek binnen de eventindustrie omdat het in staat is de grootste indoor events binnen Nederland te kunnen huisvesten. Een mooi voorbeeld hiervan is Thunderdome dat later dit jaar zal gaan plaatsvinden, zij streven ernaar om het grootste indoor feest van Nederland te worden. Samen met de organisatie van Thunderdome en de Jaarbeurs willen wij hier invulling aan geven door te activeren met bijvoorbeeld Desperados. Hierbij streven wij ernaar om dezelfde beleving en kwaliteit te bieden die consumenten van ons gewend zijn bij de outdoor events van Heineken."

 

Welke trends en ontwikkelingen zien beide partijen op het gebied van events en op welke manier wordt hierop ingespeeld bij deze samenwerking?

"Jaarbeurs heeft een groot aantal beurstitels waar een brede doelgroep op afkomt. Een van de trends die wij in de horeca zien, is de keuze voor alcoholvrije of laag alcoholische producten. Hier spelen wij samen op in door tijdens deze beurzen ook met Heineken 0.0 te activeren. Een voorbeeld hiervan is tijdens MOTORbeurs Utrecht waar wij twee activaties opzetten. Bezoekers konden bij aanschaf van Heineken 0.0 tickets winnen voor de TT in Assen."

 

Wat is jullie ervaring met merkactivatie tijdens events en kun je enkele voorbeelden noemen hoe Heineken succesvol merkactivatie toe heeft gepast?

"Het succes van een merkactivatie wordt gemeten aan de hand van de doelstellingen van de diverse partijen. Belangrijk is om elkaars doelstellingen goed te begrijpen en daar vervolgens via de merkactivatie aan bij te dragen. Dit jaar hebben we bij Das Coen und Sander Fest een activatie gedaan waarbij bezoekers een sleutelhanger (“Der Schüsselhanger”) konden krijgen. Organisator Talpa was tevreden omdat dit een leuk extraatje was voor het feest en voor Jaarbeurs was dit een omzetstimulans. Ons gezamenlijk doel was om door middel van deze merkactivaties een extra beleving voor de bezoeker te realiseren waarbij wij daarnaast ook extra omzet willen genereren. Een win-win-win situatie voor de bezoeker, Jaarbeurs en Heineken."


Jacqueline Bakker, Directeur Venue & Service, over de samenwerking: "Ook bij Jaarbeurs zijn we erg blij met het partnerschap tussen Jaarbeurs en Heineken. Heineken past met het innovatieve beleid, brede netwerk en strategische partners perfect bij Jaarbeurs. We merken dat de eventsector flink groeit waarbij leveranciers een belangrijke rol spelen in de succesvolle invulling van deze events. Samen plukken we daar de vruchten van. We kijken ernaar uit om de krachten te bundelen en samen creatieve ideeën en concepten te ontwikkelen en uit te werken."

 

www.jaarbeurs.nl/hallen
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties