Bedrijven belonen steeds vaker medewerkers én gezin

Bedrijven belonen steeds vaker medewerkers én gezin

"Nu de recessie achter de rug is, en veel bedrijven weer meer ruimte hebben om hun medewerkers eens extra te belonen, merken we steeds vaker dat ook partners en kinderen mee mogen tijdens een gezellig dagje uit met het bedrijf." Wat is de reden van deze trend? We vragen het Jeanine Theeuwen, Sales Business & Events bij Attractiepark Toverland.

 

Toverland ontving afgelopen jaar 812.000 bezoekers in haar park. Daarnaast vinden er in het Noord-Limburgse attractiepark jaarlijks ook nog zo’n 150 bedrijfsevenementen plaats, uiteenlopend in grootte van 50 tot 10.000 gasten. Jeanine: "Ieder jaar krijgen we weer meer aanvragen van bedrijven die het belangrijk vinden om hun medewerkers te belonen voor hun harde werk en graag willen dat zij elkaar ook eens buiten de werkvloer om leren kennen. Dat is een trend die al enkele jaren zichtbaar is, maar met name het laatste jaar is die vraag explosief gestegen."

 

Wie denkt dat bedrijven met name op zoek zijn naar avondfeesten heeft het echter mis; juist de vraag naar bedrijfsfeesten overdag (en dan met name in het weekend) neemt toe. "Een bedrijfsfeest voor alleen medewerkers in de avonduren komt niet altijd gelegen vanwege de vaak hectische planning die veel medewerkers al in hun privéleven hebben. Hoewel het organiseren van avondfeesten natuurlijk ook gewoon mogelijk is in Toverland zie je toch dat de weinige vrije tijd die men heeft graag wil doorbrengen met het gezin. Je ziet dat steeds meer bedrijven daarom het gezin van de medewerkers erbij willen betrekken en een attractiepark is natuurlijk de ideale locatie voor zowel jong als oud."

 

Het snelgroeiende Attractiepark Toverland breidde afgelopen zomer flink uit en werd met de toevoeging van twee nieuwe themagebieden (met een totale oppervlakte van zeven hectare) ruim anderhalf keer zo groot. Hierin opende het park o.a. de spectaculaire achtbaan Fēnix, bootjesattractie Merlin’s Quest en met de betoverende herberg The Flaming Feather werd er ook voor bedrijfsevenementen een nieuwe eventlocatie geopend. "Door het parkbezoek te combineren met bijvoorbeeld een persoonlijke ontvangst, een lunch of een afsluitend dinerbuffet zorg je voor een perfecte mix tussen werk en privé tijdens zo’n dagje uit. Bovendien is het ook echt leuk om een keer een ritje in een achtbaan te maken met collega’s, zo leer je elkaar toch eens op een andere manier kennen!", voegt Jeanine lachend toe. Wat een dagje Toverland extra magisch maakt is volgens Jeanine echter niet alleen het attractie-aanbod. "Het creëren van magische gelukservaringen is onze bedrijfsvisie en iedere medewerker wordt hierop geselecteerd en leeft daar ook naar. Zij zijn de drijvende kracht achter Toverland en maken echt het verschil!"

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties