Waarom Halito! inzet op reviews

Waarom Halito! inzet op reviews

Bij Halito! hebben we gekozen voor Customer Intimacy als waardenpropositie. Dit past bij ons, dit is wie we zijn en hoe we willen werken. Event organisatoren willen kunnen rekenen op expertise en advies.

 

Vanuit onze ervaring en kennis helpen we onze klanten met het inrichten van de event communicatie en registratie. Onze event registratie software evolueert op basis van de dagelijkse feedback van onze klanten. De feedback over het gebruik van ons product en onze diensten, delen we dan ook graag met nieuwe contacten.

 

 

Onafhankelijke reviews

Het is mooi meegenomen dat aanbevelingen de meest geloofwaardige vorm is van reclame. Een aankoopbeslissing kan positief worden beïnvloed op basis van aanbevelingen van derden. En al helemaal als de aanbevelingen afkomstig zijn van een onafhankelijk platform zoals eventplanner.be. Een mooie kans om ook de conversie van onze bezoekers op onze eigen website te optimaliseren! De integratie van de review widget van eventplanner.be was voor ons de volgende logische stap.

 

 

Inzet van reviews door Halito!

  • Weergave reviews op onze website via een integratie op basis van de eventplanner.be review API zodat de review score mooi in ons design geïntegreerd kan worden. We hebben ervoor gekozen om de reviewscore te laten opvallen op onze website. Bovenaan op de website wordt in een onderscheidende kleur de reviewscore getoond met verwijzing naar de bron.
  • Verzamelen nieuwe reviews: Bij elke nieuwe klant, vragen we na verloop van tijd om een review te schrijven. Dit verzoek doen we telefonisch en per e-mail. In de e-mail staan ter inspiratie enkele indicatoren waarop ze ons product en onze diensten kunnen scoren. En we verwijzen naar de bestaande reviews op eventplanner.be.
  • Delen reviews: via e-mailmarketing en sociale media delen we af en toe een review of andere nieuwtjes zoals het behalen van het mooie eventplanner.be Certificate of Excellence.
  • Inzicht in de klantentevredenheid: Marketing, Sales, Customer Success en het Development Team krijgen inzicht in de tevredenheid, klantbehoeften en verbeterpunten. Hierdoor kunnen we onze totale bedrijfsvoering blijvend afstemmen op wat voor de klant belangrijk is.

 

Meten is weten

We proberen de impact te meten van reviews op nieuwe business. Momenteel proberen we bezoekersgedrag inzichtelijk te maken op volgende manieren:

  • Via Hotjar houden we in de gaten hoeveel aandacht de review buttons trekken.
  • Via een kliktracker meten we het aantal keren dat er wordt doorgeklikt naar de reviews.
  • Via Google Analytics meten we de impact van eventplanner.be/nl in het online traject dat een bezoeker aflegt.

We zijn ons ervan bewust dat de directe impact moeilijk te herleiden is. Ook al zouden we er letterlijk naar vragen, dan is de kans klein dat de klant aangeeft dat reviews de aankoopbeslissing positief heeft beïnvloed. Volgens neuroscience nemen we namelijk in 95 tot 99% van de gevallen onbewust beslissingen.

 

De reviews vormen een mooie stimulans voor iedereen bij Halito! om te excelleren in oplossingsgerichtheid, klantaffiniteit en klanttevredenheid.

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties