Hoe je eventsfeer verhogen door styling

Hoe je eventsfeer verhogen door styling

Je voelt iets als je door de website van je favoriete merk scrolt. Je bezoekers op je event ervaren een gelijkaardige ‘vibe’. De decoratie van de ruimtes en de styling beïnvloeden hun gemoedstoestand. Dat verhoogt hun beleving, of, worst case, doet hen vervreemden van de omgeving.

 

Eventprofessional Kevin Van der Straeten zegt dit: "decoratie op events bepaalt de totaalsfeer. Een goede locatie kan dit soms zelf, maar je kunt altijd kiezen voor een transformatie naar een stijl die jij wenst. Een alternatief is een aantal eyecatchers plaatsen die de juiste sfeer creëren."

 

Door de juiste decoratie krijgen je gasten energie en aligneren ze zich met je eventidentiteit. Langs de andere kant zal verzorgde styling ook de deelnemersinteractie en -engagement verbeteren, en de verdere promotie van je event op social media vergemakkelijken.

 

Wat je niet mag vergeten is dat succesvolle decoratie en styling je event moeten ondersteunen, eerder dan het overschaduwen.

 

Hoe bereik je dat? Hier is een lijst van ‘upgraders’ die je kunt overwegen de volgende keer wanneer je je locatie aan het opzetten bent:

 

 

Fraai meubilair

Je kunt er misschien van uit gaan dat dit standaard komt met de locatie, maar meubilair is cruciaal om je bezoekers geëngageerd te houden. Van schommelstoelen en pods tot comfortabele banken of zetels en ergonomische alternatieven, deze stukken zullen de gemoedstoestand van je deelnemers boosten en hen ondersteunen tijdens het leer- en netwerkproces. Zorg er vooral voor dat het meubilair comfortabel is.

 

 

Lage plafonds

Los van het type van locatie, lage plafonds creëren een familiaire sfeer. Je kunt dit bereiken door bloemen en decoratieve stukken. Of je voegt houten frames toe. Je creëert zo een soort schuur-ervaring die je bezoekers ervaren als een knusse omgeving waardoor ze zich relaxed voelen.

 

 

Moleculaire catering

Het eten dat je voorziet, heeft visueel een grote impact op de globale styling van je event. Om dat meer aantrekkelijk te maken, kun je kiezen voor moleculaire catering of DIY catering. De moleculaire keuken is gebaseerd op het onderzoek naar de fysische en chemische reacties van de voedingsgrondstoffen. Het is eigenlijk een meer technische en innovatieve benadering van koken. Het resultaat is vaak spectaculair, waardoor je bij je bezoekers een wow-effect teweeg brengt.

 

 

Stoffen behang en tapijten

Kleuren, texturen en textiel werken intrigerend. En ze wekken nieuwsgierigheid op bij je bezoekers. Stoffen behang, kussens en tapijten kunnen een bijzondere tactiele dimensie toevoegen aan je event. Hierdoor gaan je gasten zich op een andere manier engageren. Ze kunnen genieten van deze styling stukken, en worden daardoor zelf een deel van de specifieke sfeer. Het genereert een geweldige toegevoegde waarde aan hun beleving.

 

 

‘Live’ kunst

Er is een groot verschil tussen een kunstwerk en een kunstwerk dat gemaakt wordt tijdens het event. Van graffitikunstenaars tot beeldhouwers, acteurs en dansers, je kunt verschillende artiesten vragen om te performen op je evenement. Het zal je identiteit versterken.

Ruimtes zonder reclame

 

 

Reclame-vrije ruimtes

Je event opdelen in zones is hot. Ruimtes met een duidelijk doel zijn efficiënt, vooral om te netwerken en samen te werken. Meestal zijn deze plekken echter vergeven van reclame. Of hangt het er vol met de programma’s en er staan talloze visuele elementen. Dit maakt je bezoekers vermoeid. Om dit te voorkomen, kun je ‘blanco zones’ ontwerpen, waar je gasten elkaar kunnen ontmoeten, waar ze kunnen decompresseren en ontspannen.

 

 

In het kort

Een event runnen kan een enorme opportuniteit zijn om een specifieke sfeer te creëren die je merkidentiteit ondersteunt. Vergeet de styling en decoratie niet! Plaats deze elementen zo dat ze de gemoedstoestand van je deelnemers boosten zodat ze echt gaan houden van jouw evenement. Veel succes!

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Productlancering onder de Spaanse zon

Productlancering onder de Spaanse zon

Advertenties